Sint Josephstraat 126-c 5017 GL Tilburg

Huurprijs op aanvraag

Omschrijving

ALGEMEEN
In dit fraaie monumentale kantoorverzamelgebouw, gelegen aan één van de oudste straten van het stadscentrum van Tilburg, is momenteel een kantooretage beschikbaar van ca. 366 m², die per kamer vanaf ca. 11 m² (exclusief gemeenschappelijke ruimtes) te huur is. Het gaat om een ruimte op de eerste verdieping (let op: geen lift) van het voormalige kazernecomplex ‘De Lancierskazerne’.

RIJKSMONUMENT
De Lancierskazerne is een Rijksmonument, gebouwd in 1842 in opdracht van Koning Willem II als kazernegebouw. Het is de oudst bewaarde cavaleriekazerne van Nederland. Vanaf 1859 is het gebouw (thans behorende bij een groter complex) in gebruik genomen als textielfabriek Van den Bergh Krabbendam. In 1996 is het gebouw volledig gerenoveerd en in gebruik genomen als kantoorbedrijfsverzamelgebouw.

LIGGING
Het multi-tenant kantoorgebouw ligt aan de St. Josephstraat 126a t/m 126e, in het centrum van de stad, noordelijk van de Piushaven en westelijk van het Wilhelminakanaal. Het gebouw ligt op een steenworp afstand van de stadskern van Tilburg en toch net in de luwte van de wijk Tivoli.

BEREIKBAARHEID
De bereikbaarheid is bijzonder goed te noemen, zowel met eigen als met openbaar vervoer. Het centraal station van Tilburg ligt op circa 13 minuten loopafstand. Via de Zuidelijke Rondweg bereikt u circa 5 minuten de A58 (Breda-Eindhoven-’s-Hertogenbosch).

PARKEREN
Voor en naast/achter het gebouw zijn 10 parkeerplaatsen beschikbaar (voor de beschikbare kantooretage) op de afsluitbare parkeerterreinen voor en achter het gebouw.

DOELGROEP
De kantoorruimte is ingedeeld met 13 spreekkamers, en voorheen in gebruik geweest als praktijkruimte in de zorgbranche. De ruimte is daarom bij uitstek geschikt voor soortgelijke partijen, bijvoorbeeld op het gebied van o.a. psychologie/coaching of andersoortig (semi)medische praktijk. Ook het gebruik als kantoorruimte is uiteraard mogelijk.

OPPERVLAKTE
De kantoorruimte heeft een oppervlakte van ca. 366 m² V.V.O. (inclusief aandeel algemene ruimtes, conform NEN 2580).
De ruimte is ingedeeld in 13 kamers, variërend in oppervlakte vanaf ca. 11 m² tot ca. 22 m² (netto) per kamer. Het huren van één of meer kamers is mogelijk.

VOORZIENINGEN
De kantoorverdieping wordt opgeleverd in de huidige staat en indeling, inclusief:
- Een toilettengroep (D/H gescheiden) bestemd voor gezamenlijk gebruik;
- Een systeemplafond met zichtbaar ophangraster, platen 60x60cm;
- Basis verlichting (o.b.v. LED);
- Basis elektriciteitsaansluitingen in wand (vloerpotten niet mogelijk);
- Basis data-aansluiting o.b.v. UTP CAT 5 in wandgoten;
- Basis warmte-installatie, inclusief hoofdverwarming d.m.v. radiatoren;
- De kantoorverdieping is niet voorzien van een actief ventilatiesysteem. Iedere ruimte is voorzien van te openen ramen en/of ventilatierooster(s) voor de toevoer van verse lucht.

RENOVATIE DOOR VERHUURDER
De aangeboden ruimte wordt door verhuurder gerenoveerd c.q. opgefrist opgeleverd; het betreft o.a. het navolgende:
- ontvangsthal begane grond wordt opgefrist (o.a. schilderwerk en opnieuw ingericht)
- nieuwe trapbekleding in het trappenhuis
- overloop op 1e etage wordt opgefrist
- de centrale ontvangstruimte van de aangeboden ruimte wordt ingericht met een pantry tbv gezamenlijk gebruik
- de wanden van de aangeboden ruimte worden opgefrist
- verlichting in de aangeboden ruimte wordt vervangen door LED
- overig klein onderhoud waardoor de ruimte voldoet aan het huidige tijdsbeeld

BESTEMMING
Conform het vigerende bestemmingsplan ''Hoogvenne Armhoef 2007'' vastgesteld op 27 oktober 2008 is de locatie aangeduid als 'Gemengde doeleinden' met als perceelsgerichte bestemming 'Kantoren'. Dit houdt in dat de locatie geschikt is voor o.a. maatschappelijke instellingen, zorg- en dienstverlening (zakelijke en persoonlijk) en kantoren.

HUURPRIJS
Huurprijs kantoorruimte: vanaf € 375,= per maand incl. servicekosten en excl. BTW.
Huurprijs parkeerplaatsen: € 95,- per parkeerplaats per maand excl. BTW (max. 1 parkeerplaats per kamer).

IN DE HUURPRIJS IS INBEGREPEN:
- De huur van de ruimte, inclusief vloer- wand en plafondafwerking;
- Verbruik nutsvoorzieningen (G/W/E);
- Schoonmaak algemene ruimtes (inclusief toiletruimtes, vergaderruimte en ontvangstruimte)
- Internet o.b.v. eigen IP-adres, zowel bedraad als Wifi (maximale snelheid: 100Mbit)
- Gedeeld gebruik gezamenlijke vergaderruimte;
- Gedeeld gebruik ontvangstruimte, inclusief pantry;
- Gebruik alarminstallatie kantoorverdieping;
- Gedeeld gebruik sanitaire voorzieningen op de verdieping.

NIET IN DE HUUPRIJS INBEGREPEN:
- Parkeerplaats (maximaal 1 per kantoorruimte á € 95,- p/mnd. excl. btw);
- Koffie en thee wordt niet gezamenlijk aangeboden en zal door de huurders zelf onderling worden verzorgd;
- Er is geen postkast/postadres per kamerhuurder. De kantoorverdieping heeft één huisadres wat door alle huurders op deze verdieping wordt gedeeld;
- Schoonmaak eigen kantoorruimte(s);
- Ontvangst: de kantoorruimte is dusdanig ingericht en afgewerkt dat vanuit iedere kantoorkamer de centrale voordeur op de begane grond middels een spreek-luisterverbinding te openen is. Het bezoek dient door de huurders vanaf de verdieping opgehaald te worden. Er is géén bemande receptie aanwezig.

INDEXERING
Jaarlijkse indexering op 1 juli op basis van het jaarprijsindexcijfer volgens consumentenprijsindex (CPI) Alle Huishoudens (2000=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

SERVICEKOSTEN
De servicekosten bedragen € 35,- per m²/jaar (excl. BTW) als voorschot op de werkelijk gemaakte kosten. In dit voorschot servicekosten zijn voor huurder (in ieder geval) de volgende leveringen en diensten opgenomen:
- Verbruik elektra kantoorruimte en algemene ruimtes en installaties;
- Verbruik gas kantoorruimte en algemene ruimtes en installaties;
- Verbruik water kantoorruimte en algemene ruimtes;
- Schoonmaak algemene ruimte entree begane grond;
- Glasbewassing buitenzijde;
- Onderhoud brandmeldinstallatie;
- Onderhoud en keuringen E- en W-installatie;
- Onderhoud buitenterrein;
- Onderhoud elektrische slagboom;
- Administratiekosten 5%.

ENERGIELABEL
Niet van toepassing: het gehuurde betreft een Rijksmonument (ID: 35719).

OPLEVERDATUM
Aanvaarding in overleg in Q3/Q4 2024.

HUURPERIODE
De huurperiode bedraagt vijf jaar met een verlengingstermijn van telkens vijf jaar. Eventuele overige huurtermijnen in overleg.

OVEREENKOMST
Volgens het model van de Raad voor Onroerende Zaken ROZ model februari 2015, artikel 7:230a BW bedrijfsruimte (kantoor- en overige bedrijfsruimten) met de bijbehorende algemene bepalingen en nodige aanvullingen.

ZEKERHEIDSTELLING
Tot zekerheid van nakoming van de verplichtingen uit deze overeenkomst dient een bankgarantie gesteld te worden conform het ROZ-model ter grootte van een betalingsverplichting van drie maanden (inclusief servicekosten en BTW).

HUURBETALING
Huurbetaling per maand vooruit door middel van een automatische incasso.

VOORBEHOUD
Een en ander geschiedt onder aanvaarding en uitdrukkelijk voorbehoud goedkeuring.

OMZETBELASTING
Indien huurder minder dan voor 90% BTW belaste prestaties verricht en derhalve niet aan het 90% criterium voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van een van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.

Doordat het pand ouder is dan 10 jaar en niet meer binnen de herzieningstermijn valt, is het pand zeer interessant voor partijen die geen zogenaamde BTW-belaste prestaties leveren. De huurprijs wordt in dat geval met 3,5% verhoogd.

Kenmerken

Overdracht

Huurprijs
Huurprijs op aanvraag
Servicekosten
Geen servicekosten bekend
Aangeboden sinds
Status
Beschikbaar
Aanvaarding
In overleg

Bouw

Hoofdfunctie
Kantoor
Mogelijke functie(s)
Zorginstelling
Soort bouw
Bestaande bouw
Bouwjaar
1842

Oppervlakten

Oppervlakte
366 m² (in units vanaf 11 m²)

Indeling

Aantal bouwlagen
1 bouwlaag
Voorzieningen
Mechanische ventilatie, inbouwarmaturen, te openen ramen, systeemplafond, toilet, verwarming en kamerindeling

Energie

Energielabel
Niet beschikbaar

Omgeving

Ligging
Stationslocatie
Bereikbaarheid
Bushalte op minder dan 500 m, NS Intercitystation op 500 m tot 1000 m en snelwegafrit op 1500 m tot 2000 m

Parkeergelegenheid

Parkeerplaatsen
10 niet-overdekte parkeerplaatsen
Parkeerkosten
Vanaf € 1.140,- per parkeerplaats per jaar

Kaart

Kaart laden...

Kadastrale grens Bebouwing

Reistijd

Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.

Sint Josephstraat 126-c

Huurprijs op aanvraag