Deze bedrijfsruimte op funda in business: https://www.fundainbusiness.nl/42375228
Stadsplateau 2-18 3521 AZ Utrecht
€ 330 /m²/jaar
Omschrijving
ALGEMEEN
Aan het Jaarbeursplein in Utrecht, direct naast de ingang van het Centraal Station, staat het World Trade Center Utrecht: een 70 meter hoge, 18 verdiepingen tellende landmark.
Extreem goed bereikbaar, met vele voorzieningen binnen handbereik en de sfeervolle Utrechtse binnenstad op loopafstand; dat is het WTC Utrecht. Een representatief, hoogstaand, duurzaam en flexibel kantoorgebouw ontwikkeld op basis van de hedendaagse behoeften en wensen van veeleisende gebruikers. Met alle voorzieningen die in een WTC verwacht mogen worden zoals een bar, restaurant, vergadercentrum en een on-site service team die uw organisatie ondersteunt bij alle huisvestings- en ICT-vraagstukken.
Het gebouw is onderdeel van het Dutch Office Fund van CBRE Investment Management, welke kwalitatief hoogwaardige kantoorhuisvesting biedt in Nederland, waaronder in het WTC Utrecht. Het gebouw is modern en transparant met een hoge kwaliteit. Het onderscheidt zich door zijn toegankelijke uitstraling en uitnodigende plint waarin ontvangst, vergader- en cateringfuncties zijn opgenomen. Het gebouw biedt moderne en efficiënte kantoren, met een hoge mate van doelmatigheid, maatschappelijke verbondenheid en een flexibele samenwerking.
Het gebouw is ontwikkeld op basis van de volgende uitgangspunten: maximaal comfort voor de gebruiker, duurzame huisvesting en het faciliteren van een eigentijdse werkwijze, gebaseerd op ‘Het Nieuwe Werken’. Dit bewezen concept deelt WTC Utrecht onder andere met WTC Amsterdam en WTC Schiphol Airport, eveneens beleggingen van het CBRE Dutch Office Fund.
BEREIKBAARHEID
WTC Utrecht mag gerust ‘het meest bereikbare kantoor van Nederland’ worden genoemd. Gesitueerd op de meest centrale locatie van Nederland, direct naast Utrecht Centraal Station, Nederlands grootste ov-terminal en tevens ook uitstekend bereikbaar met de auto en de fiets.
AUTO
- Direct naast de uitvalswegen: snelwegen A2 en A12
- A27 vanaf de locatie binnen 10-15 minuten bereikbaar.
- Direct naast het gebouw is een ondergrondse parkeergarage voor 715 auto’s. Deze wordt door de Gemeente Utrecht gerealiseerd en zal de tweede helft van 2017 open gaan.
OPENBAAR VERVOER
- Direct naast het belangrijkste spoorwegknooppunt van Nederland;
- Amsterdam en Schiphol per trein 6x per uur binnen 30 minuten bereikbaar;
- Directe entree vanuit de OV terminal op 2e verdieping;
- Op 1 minuut lopen van de busterminal.
OPPERVLAKTE
Ca. 454 m² v.v.o. kantoorruimte beschikbaar, verdeeld als volgt:
4e verdieping: ca. 174 m² kantoorruimte
5e verdieping: ca. 280 m² kantoorruimte (per 01-04-2025);
OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt turn-key opgeleverd met de volgende voorzieningen:
Koelplafond;
LED verlichting;
Gladde vloeren inclusief kabelgoten;
Water aansluiting en afvoer t.b.v. van een pantry;
Afsluitbare deuren;
Meerdere personenliften.
HUURPRIJS
Kantoorruimte: € 330,- per m² per jaar, excl. BTW.
Parkeren: Op aanvraag.
PARKEREN
Direct naast het gebouw bevindt zich een ondergrondse parkeergarage (Parkeergarage Croeselaan) voor 715 auto’s. Huurder heeft de mogelijkheid om in deze garage parkeerplaatsen te huren op basis van (12 uur / 5 dagen) een parkeernorm van 1:250 per m² v.v.o. kantoorruimte. Additioneel is het mogelijk om extra parkeerplaatsen te huren boven de gestelde parkeernorm.
SERVICEKOSTEN
Het voorschot voor de kosten van de bijkomende leveringen en diensten inclusief elektra en stadsverwarming (inclusief administratiekosten ad 5%) bedraagt € 85,00 per m² v.v.o. per jaar, te vermeerderen met BTW. Deze kosten worden op voorschotbasis voldaan. Verrekening vindt jaarlijks plaats op basis van de daadwerkelijke gemaakte kosten.
BTW
Uitgangspunt is een met BTW belaste huurprijs. Indien een huurder niet voldoet aan de voor belaste verhuur gestelde criteria zal de huurprijs zodanig worden verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel volledig wordt gecompenseerd.
WELL
Het gebouw heeft een WELL Gold certificering gekregen. Dit certificaat maakt inzichtelijk dat het gebouw voldoet aan de hoogste normeringen voor de gezondheid en welzijn van de toekomstige gebruikers en sluit daarmee perfect aan bij “Healthy Offices”.
DUURZAAMHEID
Kantoorgebouw WTC Utrecht heeft een energielabel A++. Daarnaast heeft het WTC Utrecht een BREEAM Excellent (****) certificaat ontvangen. Bij het aangaan van de huurovereenkomst wordt een greenleaseovereenkomst overeengekomen waarbij de verantwoordelijkheden en verplichtingen van huurder en verhuurder hieromtrent worden vastgelegd.
HUURBETALING
De huur, servicekosten en BTW worden per kwartaal vooruit betaald.
INDEXERING
Jaarlijks, op basis van het Consumenten Prijsindexcijfer (CPI), reeks Alle Huishoudens (2015=100); voor het eerst 1 jaar na de huuringangsdatum.
HUURPERIODE
Vijf jaar plus vijf additionele jaren.
BESCHIKBAAR
Per direct / In overleg.
HUUROVEREENKOMST
Standaard model voor WTC Utrecht, gebaseerd op de huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van Artikel 7:230a BW van de Raad voor Onroerende Zaken in januari 2015 vastgesteld.
BANKGARANTIE
Een bankgarantie ter grootte van 3 (drie) maanden huur van de kantoorruimte, huur van de parkeerplaatsen en servicekosten te vermeerderen met BTW, welke dient afgegeven te worden door een erkende Nederlandse bankinstelling, conform ROZ model 19 maart 2018.
COMMUNITY
Het WTC Utrecht heeft een community manager. Zij brengt zowel on- en offline de verschillende stakeholders met elkaar in contact.
WTC NETWERK
Het WTC netwerk bestaat uit zo’n 800.000 bedrijven die verbonden zijn met de ruim 322 kantoren van WTC. Deze relaties zijn bekend bij onze WTC’s en zij kunnen u gemakkelijk en betrouwbaar begeleiden naar een van onze collega’s in de wereld.
Verder beschikt het WTC netwerk over een eigen database waar alle contacten en netwerken van de WTC’s zijn opgeslagen, dit gaat om zo’n 5.1 miljoen bedrijven in 65 landen, ook hierin kunnen wij voor u zoeken naar de juiste handelspartner. Ook een WTC search staat tot uw beschikking, hiermee zullen we andere netwerken voor u bekijken die niet direct zijn aangesloten bij onze kantoren of die wij niet direct in de database hebben staan.
Aan het Jaarbeursplein in Utrecht, direct naast de ingang van het Centraal Station, staat het World Trade Center Utrecht: een 70 meter hoge, 18 verdiepingen tellende landmark.
Extreem goed bereikbaar, met vele voorzieningen binnen handbereik en de sfeervolle Utrechtse binnenstad op loopafstand; dat is het WTC Utrecht. Een representatief, hoogstaand, duurzaam en flexibel kantoorgebouw ontwikkeld op basis van de hedendaagse behoeften en wensen van veeleisende gebruikers. Met alle voorzieningen die in een WTC verwacht mogen worden zoals een bar, restaurant, vergadercentrum en een on-site service team die uw organisatie ondersteunt bij alle huisvestings- en ICT-vraagstukken.
Het gebouw is onderdeel van het Dutch Office Fund van CBRE Investment Management, welke kwalitatief hoogwaardige kantoorhuisvesting biedt in Nederland, waaronder in het WTC Utrecht. Het gebouw is modern en transparant met een hoge kwaliteit. Het onderscheidt zich door zijn toegankelijke uitstraling en uitnodigende plint waarin ontvangst, vergader- en cateringfuncties zijn opgenomen. Het gebouw biedt moderne en efficiënte kantoren, met een hoge mate van doelmatigheid, maatschappelijke verbondenheid en een flexibele samenwerking.
Het gebouw is ontwikkeld op basis van de volgende uitgangspunten: maximaal comfort voor de gebruiker, duurzame huisvesting en het faciliteren van een eigentijdse werkwijze, gebaseerd op ‘Het Nieuwe Werken’. Dit bewezen concept deelt WTC Utrecht onder andere met WTC Amsterdam en WTC Schiphol Airport, eveneens beleggingen van het CBRE Dutch Office Fund.
BEREIKBAARHEID
WTC Utrecht mag gerust ‘het meest bereikbare kantoor van Nederland’ worden genoemd. Gesitueerd op de meest centrale locatie van Nederland, direct naast Utrecht Centraal Station, Nederlands grootste ov-terminal en tevens ook uitstekend bereikbaar met de auto en de fiets.
AUTO
- Direct naast de uitvalswegen: snelwegen A2 en A12
- A27 vanaf de locatie binnen 10-15 minuten bereikbaar.
- Direct naast het gebouw is een ondergrondse parkeergarage voor 715 auto’s. Deze wordt door de Gemeente Utrecht gerealiseerd en zal de tweede helft van 2017 open gaan.
OPENBAAR VERVOER
- Direct naast het belangrijkste spoorwegknooppunt van Nederland;
- Amsterdam en Schiphol per trein 6x per uur binnen 30 minuten bereikbaar;
- Directe entree vanuit de OV terminal op 2e verdieping;
- Op 1 minuut lopen van de busterminal.
OPPERVLAKTE
Ca. 454 m² v.v.o. kantoorruimte beschikbaar, verdeeld als volgt:
4e verdieping: ca. 174 m² kantoorruimte
5e verdieping: ca. 280 m² kantoorruimte (per 01-04-2025);
OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt turn-key opgeleverd met de volgende voorzieningen:
Koelplafond;
LED verlichting;
Gladde vloeren inclusief kabelgoten;
Water aansluiting en afvoer t.b.v. van een pantry;
Afsluitbare deuren;
Meerdere personenliften.
HUURPRIJS
Kantoorruimte: € 330,- per m² per jaar, excl. BTW.
Parkeren: Op aanvraag.
PARKEREN
Direct naast het gebouw bevindt zich een ondergrondse parkeergarage (Parkeergarage Croeselaan) voor 715 auto’s. Huurder heeft de mogelijkheid om in deze garage parkeerplaatsen te huren op basis van (12 uur / 5 dagen) een parkeernorm van 1:250 per m² v.v.o. kantoorruimte. Additioneel is het mogelijk om extra parkeerplaatsen te huren boven de gestelde parkeernorm.
SERVICEKOSTEN
Het voorschot voor de kosten van de bijkomende leveringen en diensten inclusief elektra en stadsverwarming (inclusief administratiekosten ad 5%) bedraagt € 85,00 per m² v.v.o. per jaar, te vermeerderen met BTW. Deze kosten worden op voorschotbasis voldaan. Verrekening vindt jaarlijks plaats op basis van de daadwerkelijke gemaakte kosten.
BTW
Uitgangspunt is een met BTW belaste huurprijs. Indien een huurder niet voldoet aan de voor belaste verhuur gestelde criteria zal de huurprijs zodanig worden verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel volledig wordt gecompenseerd.
WELL
Het gebouw heeft een WELL Gold certificering gekregen. Dit certificaat maakt inzichtelijk dat het gebouw voldoet aan de hoogste normeringen voor de gezondheid en welzijn van de toekomstige gebruikers en sluit daarmee perfect aan bij “Healthy Offices”.
DUURZAAMHEID
Kantoorgebouw WTC Utrecht heeft een energielabel A++. Daarnaast heeft het WTC Utrecht een BREEAM Excellent (****) certificaat ontvangen. Bij het aangaan van de huurovereenkomst wordt een greenleaseovereenkomst overeengekomen waarbij de verantwoordelijkheden en verplichtingen van huurder en verhuurder hieromtrent worden vastgelegd.
HUURBETALING
De huur, servicekosten en BTW worden per kwartaal vooruit betaald.
INDEXERING
Jaarlijks, op basis van het Consumenten Prijsindexcijfer (CPI), reeks Alle Huishoudens (2015=100); voor het eerst 1 jaar na de huuringangsdatum.
HUURPERIODE
Vijf jaar plus vijf additionele jaren.
BESCHIKBAAR
Per direct / In overleg.
HUUROVEREENKOMST
Standaard model voor WTC Utrecht, gebaseerd op de huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van Artikel 7:230a BW van de Raad voor Onroerende Zaken in januari 2015 vastgesteld.
BANKGARANTIE
Een bankgarantie ter grootte van 3 (drie) maanden huur van de kantoorruimte, huur van de parkeerplaatsen en servicekosten te vermeerderen met BTW, welke dient afgegeven te worden door een erkende Nederlandse bankinstelling, conform ROZ model 19 maart 2018.
COMMUNITY
Het WTC Utrecht heeft een community manager. Zij brengt zowel on- en offline de verschillende stakeholders met elkaar in contact.
WTC NETWERK
Het WTC netwerk bestaat uit zo’n 800.000 bedrijven die verbonden zijn met de ruim 322 kantoren van WTC. Deze relaties zijn bekend bij onze WTC’s en zij kunnen u gemakkelijk en betrouwbaar begeleiden naar een van onze collega’s in de wereld.
Verder beschikt het WTC netwerk over een eigen database waar alle contacten en netwerken van de WTC’s zijn opgeslagen, dit gaat om zo’n 5.1 miljoen bedrijven in 65 landen, ook hierin kunnen wij voor u zoeken naar de juiste handelspartner. Ook een WTC search staat tot uw beschikking, hiermee zullen we andere netwerken voor u bekijken die niet direct zijn aangesloten bij onze kantoren of die wij niet direct in de database hebben staan.
Kenmerken
Overdracht
- Huurprijs
- € 330 per vierkante meter per jaar
- Oorspronkelijke huurprijs
- € 320 per vierkante meter per jaar
- Servicekosten
- € 85 per vierkante meter per jaar (21% BTW van toepassing)
- Aangeboden sinds
-
- Status
- Beschikbaar
- Aanvaarding
- In overleg
Bouw
- Hoofdfunctie
- Kantoorruimte
- Soort bouw
- Bestaande bouw
- Bouwjaar
- 2017
Oppervlakten
- Oppervlakte
- 454 m² (in units vanaf 174 m²)
Indeling
- Aantal bouwlagen
- 18 bouwlagen
- Voorzieningen
- Mechanische ventilatie, topkoeling, inbouwarmaturen, liften, te openen ramen, kabelgoten, systeemplafond, toilet, pantry, verwarming en kamerindeling
Energie
- Energielabel
- A++
Omgeving
- Ligging
- Stadscentrum/dorpskern en stationslocatie
- Bereikbaarheid
- Bushalte op minder dan 500 m, NS Intercitystation op minder dan 500 m, snelwegafrit op 1500 m tot 2000 m en Tramhalte op minder dan 500 m