Omschrijving
Het voormalige Pieter Baan Centrum, historisch erfgoed en is getransformeerd tot het kloppend hart van nieuwe bedrijvigheid midden in Utrecht. Het complex biedt een unieke ervaring en kantoorruimtes voor start- en scale-ups, en is zodoende perfect voor ondernemingen die willen groeien, bloeien, netwerken en zich willen vestigen op een speciale locatie met een bijzonder verhaal.
In dit bijzondere gebouw, dat ooit dienst deed als psychiatrische observatiekliniek en huis van bewaring, is inmiddels een bruisend bedrijfsverzamelgebouw ontstaan, speciaal voor start-ups en scale-ups. Met eventspaces, horeca en een interactieve escape experience is er volop ruimte om te creëren en te innoveren. Hier kun jij jouw kantoor starten en deel uitmaken van een dynamisch ecosysteem.
De gevangenisvleugels van het voormalige huis van bewaring zijn nu te huur als kantoorruimte. De gangzones zijn zo ruim dat hier een mooie grote open kantoortuin gecreëerd kan worden. De beschikbare gevangenisvleugels zijn voorzien van een groot aantal cellen die uitstekend kunnen dienen als spreek-, bel- en kantoorruimtes. Tevens is elke vleugel voorzien van een eigen pantry en toiletvoorziening.
Deze inspirerende en interessante locatie, die geschiedenis ademt maar tegelijkertijd ook toekomstgericht is, waar samenwerking en innovatie een rode draad vormen en waar projecten de ruimte krijgen voor een creatieve benadering, heeft alles in zich voor jullie nieuwe en unieke “workplace experience”.
BEREIKBAARHEID
- Met eigen vervoer
De bereikbaarheid van de locatie met de auto is zeer goed. Binnen 2 minuten bent u op de Waterlinieweg die een zeer snelle aansluiting heeft op de snelwegen A2/A12/A27/A28.
- Met openbaar vervoer
Op loopafstand van het object is de bushalte aan de Venuslaan gelegen met een zeer frequente verbinding (zijnde buslijnen 9, 29, 41) naar onder andere Utrecht CS, De Meern en Vleuterweide. Tevens is op 5 minuten loopafstand station Utrecht Vaartsche Rijn gelegen.
PARKEREN
Circa 50 parkeerplaatsen op eigen terrein, deze zijn er naar beschikbaarheid bij te huren. Tevens in de directe omgeving voldoende betaalde parkeergelegenheid op de openbare weg.
BESTEMMING
Verhuurder heeft voor een periode van 5 jaar (met een aannemelijke kans op verlenging) de ontheffing gekregen voor het tijdelijk afwijken van de bestemming voor gewijzigd gebruik van het pand op het adres Gansstraat 162, 164 en 170 in Utrecht, van het voormalige ‘Pieter Baancentrum’, voor kleinschalige bedrijfsruimten als broedplaats en voor startups, kunst en cultuur, een creatief programma en een ‘educatieve experience’.
OPPERVLAKTE
Het totale verhuurbaar vloeroppervlak van het gebouw bedraagt circa 11.543,9 m².
Voor de verhuur is momenteel circa 1.761,3 m² beschikbaar en is als volgt verdeeld:
- Unit 1ste verdieping circa: 381,4 m²;
- Unit 2de verdieping circa: 499,1 m²;
- Unit 3de verdieping circa: 880,8 m².
De Meetinstructie is gebaseerd op de NEN2580.
HUURPRIJS
Kantoorruimte 1ste en 2de verdieping:
- € 100,- per m² per jaar te vermeerderen met BTW.
Kantoorruimte 3de verdieping:
- € 110,- per m² per jaar te vermeerderen met BTW.
Parkeerplaatsen:
- € 1.200,- per parkeerplaats per jaar te vermeerderen met BTW.
OPLEVERNIVEAU
De kantoorruimte zal worden opgeleverd in de huidige (“as is, where is”) staat, onder andere voorzien van:
- Gezamenlijke entree;
- Verwarming middels radiatoren;
- Huidige vloerbedekking;
- Huidige kamerindeling;
- Goederenlift;
- Eigen pantryvoorziening;
- Eigen toiletvoorziening.
SERVICEKOSTEN
€ 50,- per m² per jaar te vermeerderen met BTW als verrekenbaar voorschot voor de navolgende leveringen en diensten:
- waterverbruik inclusief vastrecht;
- elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht;
- warmteverbruik inclusief vastrecht;
- onderhoud en periodieke controle van elektrische installaties;
- onderhoud en periodieke controle van verwarmingsinstallaties;
- onderhoud en periodieke controle van brandpreventie middelen, brandmeldinstallatie en gebouwbewakingsinstallatie;
- onderhoud en periodieke controle van liftinstallatie;
- onderhoud en periodieke controle van hydrofoorinstallatie;
- onderhoud en periodieke controle van sprinklerinstallatie;
- onderhoud en reparatie noodverlichting;
- schoonhouden algemene ruimte;
- containerhuur en centraal afval verzamelen;
- aansluitkosten en onderhoud brandmeldsysteem;
- kosten voor collectieve beveiliging (surveillancediensten);
- beheersmaatregelen aan gebouw gebonden waterleidinginstallatie, benodigd in het kader van legionellapreventie;
- verontreinigingsheffing.
Een en ander conform het “Huisprotocol” versie d.d. december 2023.
AANVAARDING
In overleg, per direct mogelijk.
HUURTERMIJN
Huurtermijn tot en met juli 2028, afwijkende huur- en verlengingstermijnen in overleg.
In dit bijzondere gebouw, dat ooit dienst deed als psychiatrische observatiekliniek en huis van bewaring, is inmiddels een bruisend bedrijfsverzamelgebouw ontstaan, speciaal voor start-ups en scale-ups. Met eventspaces, horeca en een interactieve escape experience is er volop ruimte om te creëren en te innoveren. Hier kun jij jouw kantoor starten en deel uitmaken van een dynamisch ecosysteem.
De gevangenisvleugels van het voormalige huis van bewaring zijn nu te huur als kantoorruimte. De gangzones zijn zo ruim dat hier een mooie grote open kantoortuin gecreëerd kan worden. De beschikbare gevangenisvleugels zijn voorzien van een groot aantal cellen die uitstekend kunnen dienen als spreek-, bel- en kantoorruimtes. Tevens is elke vleugel voorzien van een eigen pantry en toiletvoorziening.
Deze inspirerende en interessante locatie, die geschiedenis ademt maar tegelijkertijd ook toekomstgericht is, waar samenwerking en innovatie een rode draad vormen en waar projecten de ruimte krijgen voor een creatieve benadering, heeft alles in zich voor jullie nieuwe en unieke “workplace experience”.
BEREIKBAARHEID
- Met eigen vervoer
De bereikbaarheid van de locatie met de auto is zeer goed. Binnen 2 minuten bent u op de Waterlinieweg die een zeer snelle aansluiting heeft op de snelwegen A2/A12/A27/A28.
- Met openbaar vervoer
Op loopafstand van het object is de bushalte aan de Venuslaan gelegen met een zeer frequente verbinding (zijnde buslijnen 9, 29, 41) naar onder andere Utrecht CS, De Meern en Vleuterweide. Tevens is op 5 minuten loopafstand station Utrecht Vaartsche Rijn gelegen.
PARKEREN
Circa 50 parkeerplaatsen op eigen terrein, deze zijn er naar beschikbaarheid bij te huren. Tevens in de directe omgeving voldoende betaalde parkeergelegenheid op de openbare weg.
BESTEMMING
Verhuurder heeft voor een periode van 5 jaar (met een aannemelijke kans op verlenging) de ontheffing gekregen voor het tijdelijk afwijken van de bestemming voor gewijzigd gebruik van het pand op het adres Gansstraat 162, 164 en 170 in Utrecht, van het voormalige ‘Pieter Baancentrum’, voor kleinschalige bedrijfsruimten als broedplaats en voor startups, kunst en cultuur, een creatief programma en een ‘educatieve experience’.
OPPERVLAKTE
Het totale verhuurbaar vloeroppervlak van het gebouw bedraagt circa 11.543,9 m².
Voor de verhuur is momenteel circa 1.761,3 m² beschikbaar en is als volgt verdeeld:
- Unit 1ste verdieping circa: 381,4 m²;
- Unit 2de verdieping circa: 499,1 m²;
- Unit 3de verdieping circa: 880,8 m².
De Meetinstructie is gebaseerd op de NEN2580.
HUURPRIJS
Kantoorruimte 1ste en 2de verdieping:
- € 100,- per m² per jaar te vermeerderen met BTW.
Kantoorruimte 3de verdieping:
- € 110,- per m² per jaar te vermeerderen met BTW.
Parkeerplaatsen:
- € 1.200,- per parkeerplaats per jaar te vermeerderen met BTW.
OPLEVERNIVEAU
De kantoorruimte zal worden opgeleverd in de huidige (“as is, where is”) staat, onder andere voorzien van:
- Gezamenlijke entree;
- Verwarming middels radiatoren;
- Huidige vloerbedekking;
- Huidige kamerindeling;
- Goederenlift;
- Eigen pantryvoorziening;
- Eigen toiletvoorziening.
SERVICEKOSTEN
€ 50,- per m² per jaar te vermeerderen met BTW als verrekenbaar voorschot voor de navolgende leveringen en diensten:
- waterverbruik inclusief vastrecht;
- elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht;
- warmteverbruik inclusief vastrecht;
- onderhoud en periodieke controle van elektrische installaties;
- onderhoud en periodieke controle van verwarmingsinstallaties;
- onderhoud en periodieke controle van brandpreventie middelen, brandmeldinstallatie en gebouwbewakingsinstallatie;
- onderhoud en periodieke controle van liftinstallatie;
- onderhoud en periodieke controle van hydrofoorinstallatie;
- onderhoud en periodieke controle van sprinklerinstallatie;
- onderhoud en reparatie noodverlichting;
- schoonhouden algemene ruimte;
- containerhuur en centraal afval verzamelen;
- aansluitkosten en onderhoud brandmeldsysteem;
- kosten voor collectieve beveiliging (surveillancediensten);
- beheersmaatregelen aan gebouw gebonden waterleidinginstallatie, benodigd in het kader van legionellapreventie;
- verontreinigingsheffing.
Een en ander conform het “Huisprotocol” versie d.d. december 2023.
AANVAARDING
In overleg, per direct mogelijk.
HUURTERMIJN
Huurtermijn tot en met juli 2028, afwijkende huur- en verlengingstermijnen in overleg.
Kaart
Kaart laden...
Kadastrale grens
Bebouwing
Reistijd
Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.