Omschrijving
ALGEMEEN
Yin Yang biedt moderne kantoorruimte aan de oostzijde van Utrecht, strategisch gelegen op kantorenpark Rijnsweerd tussen het Science Park en de binnenstad. Het gebouw heeft een herkenbare architectuur en open, ruimtelijke kantoorverdiepingen die zorgen voor een prettige werkomgeving
Het pand is voorzien van moderne faciliteiten, waaronder een restaurant, een bemande receptie en diverse gemeenschappelijke vergaderzalen. Met een A+ energielabel, 56 elektrische parkeerplaatsen en gemoderniseerd parkeersysteem voldoet Yin Yang aan de huidige eisen.
De ligging nabij het Centraal Station en de bruisende binnenstad maakt deze locatie uitstekend bereikbaar. Yin Yang is daarmee een ideale keuze voor bedrijven die een moderne en duurzame werkomgeving zoeken in Utrecht.
BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer:
Per auto is Yin Yang uitstekend te bereiken. Het kantorenpark Rijnsweerd ligt in Utrecht Oost, direct aan de afslag van de A27 en A28. Daarnaast is via de Waterlinieweg de A12 eenvoudig te bereiken.
Openbaar vervoer
Per openbaar vervoer is het Yin Yang goed bereikbaar door middel van de HOV-lijn van/naar het Centraal Station Utrecht in 15 minuten en diverse buslijnen van onder andere Nieuwegein, Lunetten, Utrecht Noord, etc.
VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is beschikbaar totaal circa 1.303 m2 v.v.o. verdeeld als volgt:
Verdieping | Unitnummer | Metrage
Begane grond |Unit 0.1 | 115 m2 v.v.o.
4e verdieping | Unit 4.1 | 595 m2 v.v.o.
7e verdieping | Unit 7.1 | 593 m2 v.v.o.
Genoemde metrages zijn inclusief een aandeel in de algemene ruimte van het kantoorgebouw.
Bovenvermelde metrages gemeten conform NEN 2580, meetcertificaat van RPS, d.d. 7 oktober 2019.
SMART OFFICE
Op de 2e verdieping bevindt zich het flexibele kantoorconcept Smart Office. In april 2025 is de renovatie opgeleverd. Er zijn nog diverse units beschikbaar.
PARKEERGELEGENHEID
Het kantoorgebouw beschikt over 157 parkeerplaatsen, waarvan 56 parkeerplaatsen zijn voorzien van een laadvoorziening.
Voor de gebruikers van het gebouw zijn twee afsluitbare fietsenstallingen beschikbaar, waar ook de mogelijkheid is om een e-bike op te laden.
OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt casco en hoogwaardig opgeleverd met de volgende voorzieningen:
• nieuwe systeemplafonds en voorzien van TL5 HF-verlichting met daglichtregeling;
• nieuwe klimaatinstallatie regelbaar per 4.000 mm;
• gemeenschappelijke vergaderzalen aanwezig;
• lunchruimte op de begane grond;
• bemande receptie;
• toiletgroepen;
• sprinklerinstallatie;
• gerenoveerde liften.
OPLEVERINGSNIVEAU voor specifiek de 4e verdieping
De kantoorruimte wordt casco en hoogwaardig opgeleverd met de volgende voorzieningen:
• gerenoveerde toiletten;
• vloerbedekking;
• Systeemplafond met verlichting;
• databekabeling categorie 6.
OPLEVERINGSNIVEAU voor specifiek de 7e verdieping
De kantoorruimte wordt casco en hoogwaardig opgeleverd met de volgende voorzieningen:
• douche;
• scheidingswanden, deels van glas;
• pantry;
• vloerbedekking;
• binnenzonwering;
• databekabeling categorie 6.
ENERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van een Energielabel A+.
GEMEENSCHAPPELIJKE FACILITEITEN
Er zijn meerdere voorzieningen op de begane grond gecreëerd in de vorm van een bemande receptie, een koffie corner, lunchfaciliteiten en een vergadercentrum.
AANVAARDING
Per direct.
VOORWAARDEN EN CONDITIES
HUURPRIJS
Kantoorruimte:
Vanaf € 185,00 per m² per jaar.
Parkeerplaatsen:
€ 1.200,00 per parkeerplaats per jaar.
Genoemde bedragen te vermeerderen met omzetbelasting.
BTW-HEFFING
Uitgangspunt is een met BTW belaste huurprijs. Indien een huurder niet voldoet aan de voor belaste verhuur gestelde criteria wordt de huurprijs zodanig verhoogd zodat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel volledig wordt gecompenseerd.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met een aansluitende verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar.
HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal vooruit.
HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumentenprijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
SERVICEKOSTEN
Nader te bepalen, op basis van voorschot en nacalculatie, voor de navolgende leveringen en diensten:
• levering en verbruik van gas, water en elektriciteit;
• onderhoud van technische installaties, elektrische installaties en liften;
• onderhoud van gevelreinigingsinstallatie;
• onderhoud van automatische deuren;
• diverse onderhoudsposten en glasverzekering;
• 5% administratiekosten over bovenstaande leveringen en diensten.
Bovenstaande lijst is niet limitatief. Verhuurder behoudt zich het recht voor genoemde leveringen en diensten en speciale voorzieningen uit te breiden of in te krimpen en het door huurder te betalen aandeel in de kosten dienovereenkomstig te wijzigen.
Gedeelde services
Naast het hierboven genoemde voorschot servicekosten is huurder aan verhuurder een vergoeding verschuldigd ter grootte van € 20,00 per m2 per jaar, te vermeerderen met omzetbelasting voor de hiernavolgende aanvullende gedeelde services:
Ontvangst- en receptiediensten:
Verhuurder zorgt voor een bemande receptie tussen 08:00 en 17:30 uur, gericht op de ontvangst van bezoekers.
Vergadercentrum:
Het kantoorgebouw biedt op de begane grond meerdere vergaderruimten aan. Deze zijn in overleg bij de receptie te reserveren.
Koffie corner en lunchfaciliteiten:
Namens verhuurder is een exploitant vanaf 08:00 tot 14:30 uur aanwezig voor de invulling van de koffie corner en de lunchfaciliteiten. Het assortiment bestaat uit een dagelijks afwisselende soep, warme specials, koude specials, salade bar, diverse broodjes, divers beleg, fruit, yoghurt en diverse dranken. De kosten voor producten dienen door gebruikers zelf te worden voldaan. Eventueel kan huurder ook gebruik maken van de cateringfaciliteiten voor vergaderingen of evenementen.
ZEKERHEIDSSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ 2018, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.
HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.
Yin Yang biedt moderne kantoorruimte aan de oostzijde van Utrecht, strategisch gelegen op kantorenpark Rijnsweerd tussen het Science Park en de binnenstad. Het gebouw heeft een herkenbare architectuur en open, ruimtelijke kantoorverdiepingen die zorgen voor een prettige werkomgeving
Het pand is voorzien van moderne faciliteiten, waaronder een restaurant, een bemande receptie en diverse gemeenschappelijke vergaderzalen. Met een A+ energielabel, 56 elektrische parkeerplaatsen en gemoderniseerd parkeersysteem voldoet Yin Yang aan de huidige eisen.
De ligging nabij het Centraal Station en de bruisende binnenstad maakt deze locatie uitstekend bereikbaar. Yin Yang is daarmee een ideale keuze voor bedrijven die een moderne en duurzame werkomgeving zoeken in Utrecht.
BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer:
Per auto is Yin Yang uitstekend te bereiken. Het kantorenpark Rijnsweerd ligt in Utrecht Oost, direct aan de afslag van de A27 en A28. Daarnaast is via de Waterlinieweg de A12 eenvoudig te bereiken.
Openbaar vervoer
Per openbaar vervoer is het Yin Yang goed bereikbaar door middel van de HOV-lijn van/naar het Centraal Station Utrecht in 15 minuten en diverse buslijnen van onder andere Nieuwegein, Lunetten, Utrecht Noord, etc.
VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is beschikbaar totaal circa 1.303 m2 v.v.o. verdeeld als volgt:
Verdieping | Unitnummer | Metrage
Begane grond |Unit 0.1 | 115 m2 v.v.o.
4e verdieping | Unit 4.1 | 595 m2 v.v.o.
7e verdieping | Unit 7.1 | 593 m2 v.v.o.
Genoemde metrages zijn inclusief een aandeel in de algemene ruimte van het kantoorgebouw.
Bovenvermelde metrages gemeten conform NEN 2580, meetcertificaat van RPS, d.d. 7 oktober 2019.
SMART OFFICE
Op de 2e verdieping bevindt zich het flexibele kantoorconcept Smart Office. In april 2025 is de renovatie opgeleverd. Er zijn nog diverse units beschikbaar.
PARKEERGELEGENHEID
Het kantoorgebouw beschikt over 157 parkeerplaatsen, waarvan 56 parkeerplaatsen zijn voorzien van een laadvoorziening.
Voor de gebruikers van het gebouw zijn twee afsluitbare fietsenstallingen beschikbaar, waar ook de mogelijkheid is om een e-bike op te laden.
OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt casco en hoogwaardig opgeleverd met de volgende voorzieningen:
• nieuwe systeemplafonds en voorzien van TL5 HF-verlichting met daglichtregeling;
• nieuwe klimaatinstallatie regelbaar per 4.000 mm;
• gemeenschappelijke vergaderzalen aanwezig;
• lunchruimte op de begane grond;
• bemande receptie;
• toiletgroepen;
• sprinklerinstallatie;
• gerenoveerde liften.
OPLEVERINGSNIVEAU voor specifiek de 4e verdieping
De kantoorruimte wordt casco en hoogwaardig opgeleverd met de volgende voorzieningen:
• gerenoveerde toiletten;
• vloerbedekking;
• Systeemplafond met verlichting;
• databekabeling categorie 6.
OPLEVERINGSNIVEAU voor specifiek de 7e verdieping
De kantoorruimte wordt casco en hoogwaardig opgeleverd met de volgende voorzieningen:
• douche;
• scheidingswanden, deels van glas;
• pantry;
• vloerbedekking;
• binnenzonwering;
• databekabeling categorie 6.
ENERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van een Energielabel A+.
GEMEENSCHAPPELIJKE FACILITEITEN
Er zijn meerdere voorzieningen op de begane grond gecreëerd in de vorm van een bemande receptie, een koffie corner, lunchfaciliteiten en een vergadercentrum.
AANVAARDING
Per direct.
VOORWAARDEN EN CONDITIES
HUURPRIJS
Kantoorruimte:
Vanaf € 185,00 per m² per jaar.
Parkeerplaatsen:
€ 1.200,00 per parkeerplaats per jaar.
Genoemde bedragen te vermeerderen met omzetbelasting.
BTW-HEFFING
Uitgangspunt is een met BTW belaste huurprijs. Indien een huurder niet voldoet aan de voor belaste verhuur gestelde criteria wordt de huurprijs zodanig verhoogd zodat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel volledig wordt gecompenseerd.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met een aansluitende verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar.
HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal vooruit.
HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumentenprijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
SERVICEKOSTEN
Nader te bepalen, op basis van voorschot en nacalculatie, voor de navolgende leveringen en diensten:
• levering en verbruik van gas, water en elektriciteit;
• onderhoud van technische installaties, elektrische installaties en liften;
• onderhoud van gevelreinigingsinstallatie;
• onderhoud van automatische deuren;
• diverse onderhoudsposten en glasverzekering;
• 5% administratiekosten over bovenstaande leveringen en diensten.
Bovenstaande lijst is niet limitatief. Verhuurder behoudt zich het recht voor genoemde leveringen en diensten en speciale voorzieningen uit te breiden of in te krimpen en het door huurder te betalen aandeel in de kosten dienovereenkomstig te wijzigen.
Gedeelde services
Naast het hierboven genoemde voorschot servicekosten is huurder aan verhuurder een vergoeding verschuldigd ter grootte van € 20,00 per m2 per jaar, te vermeerderen met omzetbelasting voor de hiernavolgende aanvullende gedeelde services:
Ontvangst- en receptiediensten:
Verhuurder zorgt voor een bemande receptie tussen 08:00 en 17:30 uur, gericht op de ontvangst van bezoekers.
Vergadercentrum:
Het kantoorgebouw biedt op de begane grond meerdere vergaderruimten aan. Deze zijn in overleg bij de receptie te reserveren.
Koffie corner en lunchfaciliteiten:
Namens verhuurder is een exploitant vanaf 08:00 tot 14:30 uur aanwezig voor de invulling van de koffie corner en de lunchfaciliteiten. Het assortiment bestaat uit een dagelijks afwisselende soep, warme specials, koude specials, salade bar, diverse broodjes, divers beleg, fruit, yoghurt en diverse dranken. De kosten voor producten dienen door gebruikers zelf te worden voldaan. Eventueel kan huurder ook gebruik maken van de cateringfaciliteiten voor vergaderingen of evenementen.
ZEKERHEIDSSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ 2018, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.
HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.
Kaart
Kaart laden...
Kadastrale grens
Bebouwing
Reistijd
Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.