Verhuurgeschiedenis
- Aangeboden sinds
- 16 oktober 2024
- Verhuurdatum
- 17 oktober 2024
- Looptijd
- 1 dag
Omschrijving
Er zijn in Amstelveen maar weinig TOPLOCATIES, waar u uw kantoor met een eigen, kleinschalige identiteit en uitstekende parkeerfaciliteiten direct aan de entree van het Amstelveense Stadshart kunt vestigen!
Het VRIJSTAANDE en moderne KANTOORGEBOUW, pal naast de op- en afrit van de A9 Amstelveen Centrum, is na jaren van trouwe dienst door ABN-AMRO en Brockhoff Makelaars nu toe aan een nieuwe gebruiker.
Met een EIGEN PARKEERTERREIN voor ca. 18 auto’s, ca. 527 m² VVO kantoorruimte over twee verdiepingen, een eigen terras van ca. 37 m² èn een grote kelder van ca. 120 m² onder het pand, komt dit unieke kantoorgebouw van in TOTAAL ca. 648 m² VVO nu TE HUUR beschikbaar.
Deelverhuur vanaf ca. 250 m² is bespreekbaar.
Algemeen:
Het functioneel en origineel als bankkantoor ontworpen, moderne kantoorgebouw is zichtbaar gelegen direct langs één van de belangrijkste verkeersaders van Amstelveen, op steenworp afstand van de op- en afrit A9.
De historie als bankkantoor is nog altijd goed zichtbaar in enerzijds de degelijke, solide bouw en anderzijds de vele karakteristieke elementen van de nog altijd aanwezige kluisdeuren. Het kantoorgebouw is zeer prettig om te werken, o.a. vanwege de royale lichtinval en functionele indeelmogelijkheden.
Het Stadshart van Amstelveen, alsmede diverse openbaar vervoer voorzieningen waaronder parkeergarages en het busstation bevinden zich letterlijk tegenover het kantoorgebouw. Naast de vele voorzieningen in het Stadshart, bevinden ook de winkels en gezellige terrassen en horecagelegenheden in het Oude Dorp van Amstelveen zich in directe nabijheid.
Recent is het kantoorgebouw gemoderniseerd, onder andere door extra dakisolatie en energiezuinige LED-verlichting, waarbij in de zomer van 2023 tevens alle gevelkozijnen, gevelpanelen, ramen (HR++ isolatieglas) en zijdeuren zijn vernieuwd in een fraaie kleurstelling.
Kortom, een unieke plek voor een onderneming op zoek naar moderne huisvesting met een eigen identiteit, prettige voorzieningen en uitstekende bereikbaarheid.
Dankzij de vele duizenden auto's die elke dag langs het pand rijden, heeft u opvallende uitingsmogelijkheden op deze unieke zichtlocatie.
Oppervlakte:
Overeenkomstig het NEN-2580 meetcertificaat van het object bedraagt de vloeroppervlakte uit ca. 647,6 m² VVO / 722,9 m² BVO, welke als volgt is verdeeld:
- Begane grond: ca. 281 m² VVO
- Eerste verdieping: ca. 246 m² VVO
- Multifunctionele kelder: ca. 120 m² VVO
- Dakterras: ca. 37 m²
Deelverhuur vanaf ca. 250 m² is bespreekbaar.
Omschrijving en indeling:
De begane grond kunt u binnentreden via drie ingangen: de centrale entree aan de voorzijde bij het parkeerterrein, een personeelsingang aan de achterzijde en een entree bij het trappenhuis aan de westzijde. Ondanks dat we voor deze locatie één huurder zoeken, maakt deze laatste entree het tevens mogelijk de eerste verdieping separaat te gebruiken van de begane grond en kelder.
Via de centrale entree komt u in een ruimte die thans als informatieruimte in gebruik is. Tevens bevindt zich in deze ruimte een openbare pakketwand van DeBuren () welke, op verzoek van huurder, eventueel ook naar de buitenzijde langs de westgevel verplaatst kan worden.
Middels een afsluitbare deur bereikt u de centrale hal, waar zich een receptie bevindt, een zitje en vanwaar 4 spreekkamers bereikbaar zijn. Verder beschikt de begane grond over twee grote kantoorruimten, een pantry, bezoekerstoilet en technische ruimte.
Via het trappenhuis bereikt u de 1e verdieping. Thans is deze ingedeeld in één grote open kantoorruimte, twee afgeschermde (directie)kamers, 4 toiletten, een pantry en een overleg-/lunchruimte.
Zowel de begane grond als de verdieping lenen zich er voor om andere indelingen toe te passen. Informeer naar de mogelijkheden.
De kelder onthult de eerste functie van het pand: een bankgebouw.
Een grote kluisruimte met twee zware pantserdeuren herinnert aan het tijdperk wanneer kostbaarheden veilig in het gebouw opgeborgen konden worden. De kluisruimte is nog steeds functioneel en werd de laatste jaren gebruikt als opberg-/archiefruimte. Verder beschikt de kelder over diverse andere opslag-, server- en archiefruimten. Dankzij deze ondergrondse verdieping gaat er op de begane grond en 1e verdieping weinig ruimte aan opslag verloren.
Voorzieningen/ installaties:
Het kantoorgebouw is van alle gemakken voorzien en ontvangt royaal daglicht dankzij de grote raampartijen.
Het basis opleveringsniveau van het gebouw voorziet onder meer in:
- een representatieve entree;
- dames en heren toiletgroep, alsmede een gastentoilet op de begane grond;
- te openen ramen met isolerende HR++ beglazing (vernieuwing zomer 2023);
- pantry’s v.v. vaatwasser en close-in boiler;
- kabel-/ datagoten ten behoeve van data en elektra;
- elektrisch bedienbare zonwering;
- systeemplafond v.v. inbouw LED-verlichtingsarmaturen;
- airconditioning en topkoeling;
- gasgestookte CV-installatie met radiatoren en overwerk-functie;
- fraaie vloerafwerking, visgraat PVC-laminaat en trappenhuis uitgevoerd in natuursteen.
Bestemming:
Het gebouw wordt momenteel gebruikt als kantoor, hetgeen conform het vigerende bestemmingsplan “Amstelveen Noord-West 2020” d.d. 23 september 2020 overeenkomstig de enkelbestemming ‘Kantoor’ is.
Eventuele andere invullingen kunnen in overleg met de eigenaar/verhuurder in overweging worden genomen, waarbij geldt dat voor exacte voorwaarden en overige invullingen of een
uitgebreide bestemmingsomschrijving wij u verwijzen naar de gemeente Amstelveen.
Bereikbaarheid:
De Keizer Karelweg is de levensader van Amstelveen. Het vormt de verbinding tussen de A9 en Amsterdam-Zuid en is de doorgaande weg langs het Stadshart.
Komt u met de auto?
Het gebouw kent een uitstekende ligging direct tegenover het Stadshart en winkelcentrum van Amstelveen, naast de op- en afrit van A9 Amstelveen centrum en op minder dan 10 minuten rijden van Amsterdam Zuidas en Luchthaven Schiphol.
Komt u met het Openbaar Vervoer?
Direct tegenover het gebouw bevindt zich het busstation van Amstelveen, met rechtstreekse verbindingen richting Schiphol, Uithoorn en Amsterdam.
Ook via tram 5 (Amstelveen Binnenhof, via Amsterdam-Zuid naar Amsterdam CS), heeft het kantoorgebouw een goede bereikbaarheid.
Door de centrale ligging in Amstelveen is het pand ook goed met de fiets bereikbaar.
Parkeergelegenheid:
Uniek aan het kantoorgebouw en de centrumlocatie is de beschikking over twee eigen parkeerterreinen: aan de voorzijde (achter de slagboom) met 13 plaatsen en aan de achterzijde van het pand met 5 plaatsen, in totaal 18 parkeerplaatsen.
Daarnaast kan betaald worden geparkeerd op de openbare weg, alsmede in de tegenover gelegen parkeergarages in het Stadshart van Amstelveen.
Het parkeerterrein aan de voorzijde is omzoomd door een fraaie beukenhaag en rond het pand zijn diverse plantenperken aanwezig (geïrrigeerd).
Huurtermijn:
Uitgangspunt minimaal 5 jaar, waarna de huurovereenkomst wordt voortgezet met een verlengingsperiode van telkens 5 jaar behoudens opzegging van huurder en/of verhuurder.
Opzegtermijn:
Wederzijds, met inachtneming van een termijn van 12 maanden.
BTW:
Alle genoemde prijzen zijn exclusief te betalen BTW. Verhuurder is bij vastgestelde huurprijs er van uitgegaan dat deze met BTW wordt belast. Huurder verklaart dat hij voor tenminste 90% met omzetbelasting belaste prestaties zal verrichten. Indien huurder op enig moment niet meer aan dit criterium voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd, dat het voor verhuurder financiële nadeel wordt gecompenseerd.
Servicekosten:
Niet van toepassing.
Gezien het solitaire karakter van het pand, laten wij het afsluiten van schoonmaak- en onderhoudscontracten aan de huurder. Op verzoek van huurder kan hiervan in overleg afgeweken worden.
Huurbetalingen per:
Betalingen per maand bij vooruitbetaling.
Oplevering:
Oplevering en aanvaarding in overleg, uitgangspunt eind Q4 2023 / begin Q1 2024.
Opleveringsniveau:
Het gehuurde wordt bij aanvang van de huur opgeleverd en door de huurder aanvaard in de staat waarin het zich dan bevindt. Alle in het gehuurde aanwezige bouwkundige, technische en overige voorzieningen, welke niet tot het casco+ opleveringsniveau behoren (pantry, bestaande scheidingswanden en de kabelgoten), worden “om niet” door huurder overgenomen.
Bouwjaar:
1960.
Energielabel gebouw:
Het gehuurde beschikt over een EPA-certificaat labelklasse: C
EP1: 164,55 kWh (energiebehoefte – schil object)
EP2: 222,55 kWh (primair fossiel energiegebruik)
EP3: 0,0 % (hernieuwbare energie)
Geldig t/m 24 mei 2033.
Bijzonderheden:
Deze informatie is door ons met de nodige zorgvuldigheid samengesteld. Onzerzijds wordt echter geen enkele aansprakelijkheid aanvaard voor enige onvolledigheid, onjuistheid of anderszins, dan wel de gevolgen daarvan.
De oppervlakte is met grootst mogelijke zorgvuldigheid gemeten, maar biedt geen garantie en er kunnen geen rechten aan worden ontleend. Op aanvraag is het NEN 2580 meetcertificaat beschikbaar.
Het VRIJSTAANDE en moderne KANTOORGEBOUW, pal naast de op- en afrit van de A9 Amstelveen Centrum, is na jaren van trouwe dienst door ABN-AMRO en Brockhoff Makelaars nu toe aan een nieuwe gebruiker.
Met een EIGEN PARKEERTERREIN voor ca. 18 auto’s, ca. 527 m² VVO kantoorruimte over twee verdiepingen, een eigen terras van ca. 37 m² èn een grote kelder van ca. 120 m² onder het pand, komt dit unieke kantoorgebouw van in TOTAAL ca. 648 m² VVO nu TE HUUR beschikbaar.
Deelverhuur vanaf ca. 250 m² is bespreekbaar.
Algemeen:
Het functioneel en origineel als bankkantoor ontworpen, moderne kantoorgebouw is zichtbaar gelegen direct langs één van de belangrijkste verkeersaders van Amstelveen, op steenworp afstand van de op- en afrit A9.
De historie als bankkantoor is nog altijd goed zichtbaar in enerzijds de degelijke, solide bouw en anderzijds de vele karakteristieke elementen van de nog altijd aanwezige kluisdeuren. Het kantoorgebouw is zeer prettig om te werken, o.a. vanwege de royale lichtinval en functionele indeelmogelijkheden.
Het Stadshart van Amstelveen, alsmede diverse openbaar vervoer voorzieningen waaronder parkeergarages en het busstation bevinden zich letterlijk tegenover het kantoorgebouw. Naast de vele voorzieningen in het Stadshart, bevinden ook de winkels en gezellige terrassen en horecagelegenheden in het Oude Dorp van Amstelveen zich in directe nabijheid.
Recent is het kantoorgebouw gemoderniseerd, onder andere door extra dakisolatie en energiezuinige LED-verlichting, waarbij in de zomer van 2023 tevens alle gevelkozijnen, gevelpanelen, ramen (HR++ isolatieglas) en zijdeuren zijn vernieuwd in een fraaie kleurstelling.
Kortom, een unieke plek voor een onderneming op zoek naar moderne huisvesting met een eigen identiteit, prettige voorzieningen en uitstekende bereikbaarheid.
Dankzij de vele duizenden auto's die elke dag langs het pand rijden, heeft u opvallende uitingsmogelijkheden op deze unieke zichtlocatie.
Oppervlakte:
Overeenkomstig het NEN-2580 meetcertificaat van het object bedraagt de vloeroppervlakte uit ca. 647,6 m² VVO / 722,9 m² BVO, welke als volgt is verdeeld:
- Begane grond: ca. 281 m² VVO
- Eerste verdieping: ca. 246 m² VVO
- Multifunctionele kelder: ca. 120 m² VVO
- Dakterras: ca. 37 m²
Deelverhuur vanaf ca. 250 m² is bespreekbaar.
Omschrijving en indeling:
De begane grond kunt u binnentreden via drie ingangen: de centrale entree aan de voorzijde bij het parkeerterrein, een personeelsingang aan de achterzijde en een entree bij het trappenhuis aan de westzijde. Ondanks dat we voor deze locatie één huurder zoeken, maakt deze laatste entree het tevens mogelijk de eerste verdieping separaat te gebruiken van de begane grond en kelder.
Via de centrale entree komt u in een ruimte die thans als informatieruimte in gebruik is. Tevens bevindt zich in deze ruimte een openbare pakketwand van DeBuren () welke, op verzoek van huurder, eventueel ook naar de buitenzijde langs de westgevel verplaatst kan worden.
Middels een afsluitbare deur bereikt u de centrale hal, waar zich een receptie bevindt, een zitje en vanwaar 4 spreekkamers bereikbaar zijn. Verder beschikt de begane grond over twee grote kantoorruimten, een pantry, bezoekerstoilet en technische ruimte.
Via het trappenhuis bereikt u de 1e verdieping. Thans is deze ingedeeld in één grote open kantoorruimte, twee afgeschermde (directie)kamers, 4 toiletten, een pantry en een overleg-/lunchruimte.
Zowel de begane grond als de verdieping lenen zich er voor om andere indelingen toe te passen. Informeer naar de mogelijkheden.
De kelder onthult de eerste functie van het pand: een bankgebouw.
Een grote kluisruimte met twee zware pantserdeuren herinnert aan het tijdperk wanneer kostbaarheden veilig in het gebouw opgeborgen konden worden. De kluisruimte is nog steeds functioneel en werd de laatste jaren gebruikt als opberg-/archiefruimte. Verder beschikt de kelder over diverse andere opslag-, server- en archiefruimten. Dankzij deze ondergrondse verdieping gaat er op de begane grond en 1e verdieping weinig ruimte aan opslag verloren.
Voorzieningen/ installaties:
Het kantoorgebouw is van alle gemakken voorzien en ontvangt royaal daglicht dankzij de grote raampartijen.
Het basis opleveringsniveau van het gebouw voorziet onder meer in:
- een representatieve entree;
- dames en heren toiletgroep, alsmede een gastentoilet op de begane grond;
- te openen ramen met isolerende HR++ beglazing (vernieuwing zomer 2023);
- pantry’s v.v. vaatwasser en close-in boiler;
- kabel-/ datagoten ten behoeve van data en elektra;
- elektrisch bedienbare zonwering;
- systeemplafond v.v. inbouw LED-verlichtingsarmaturen;
- airconditioning en topkoeling;
- gasgestookte CV-installatie met radiatoren en overwerk-functie;
- fraaie vloerafwerking, visgraat PVC-laminaat en trappenhuis uitgevoerd in natuursteen.
Bestemming:
Het gebouw wordt momenteel gebruikt als kantoor, hetgeen conform het vigerende bestemmingsplan “Amstelveen Noord-West 2020” d.d. 23 september 2020 overeenkomstig de enkelbestemming ‘Kantoor’ is.
Eventuele andere invullingen kunnen in overleg met de eigenaar/verhuurder in overweging worden genomen, waarbij geldt dat voor exacte voorwaarden en overige invullingen of een
uitgebreide bestemmingsomschrijving wij u verwijzen naar de gemeente Amstelveen.
Bereikbaarheid:
De Keizer Karelweg is de levensader van Amstelveen. Het vormt de verbinding tussen de A9 en Amsterdam-Zuid en is de doorgaande weg langs het Stadshart.
Komt u met de auto?
Het gebouw kent een uitstekende ligging direct tegenover het Stadshart en winkelcentrum van Amstelveen, naast de op- en afrit van A9 Amstelveen centrum en op minder dan 10 minuten rijden van Amsterdam Zuidas en Luchthaven Schiphol.
Komt u met het Openbaar Vervoer?
Direct tegenover het gebouw bevindt zich het busstation van Amstelveen, met rechtstreekse verbindingen richting Schiphol, Uithoorn en Amsterdam.
Ook via tram 5 (Amstelveen Binnenhof, via Amsterdam-Zuid naar Amsterdam CS), heeft het kantoorgebouw een goede bereikbaarheid.
Door de centrale ligging in Amstelveen is het pand ook goed met de fiets bereikbaar.
Parkeergelegenheid:
Uniek aan het kantoorgebouw en de centrumlocatie is de beschikking over twee eigen parkeerterreinen: aan de voorzijde (achter de slagboom) met 13 plaatsen en aan de achterzijde van het pand met 5 plaatsen, in totaal 18 parkeerplaatsen.
Daarnaast kan betaald worden geparkeerd op de openbare weg, alsmede in de tegenover gelegen parkeergarages in het Stadshart van Amstelveen.
Het parkeerterrein aan de voorzijde is omzoomd door een fraaie beukenhaag en rond het pand zijn diverse plantenperken aanwezig (geïrrigeerd).
Huurtermijn:
Uitgangspunt minimaal 5 jaar, waarna de huurovereenkomst wordt voortgezet met een verlengingsperiode van telkens 5 jaar behoudens opzegging van huurder en/of verhuurder.
Opzegtermijn:
Wederzijds, met inachtneming van een termijn van 12 maanden.
BTW:
Alle genoemde prijzen zijn exclusief te betalen BTW. Verhuurder is bij vastgestelde huurprijs er van uitgegaan dat deze met BTW wordt belast. Huurder verklaart dat hij voor tenminste 90% met omzetbelasting belaste prestaties zal verrichten. Indien huurder op enig moment niet meer aan dit criterium voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd, dat het voor verhuurder financiële nadeel wordt gecompenseerd.
Servicekosten:
Niet van toepassing.
Gezien het solitaire karakter van het pand, laten wij het afsluiten van schoonmaak- en onderhoudscontracten aan de huurder. Op verzoek van huurder kan hiervan in overleg afgeweken worden.
Huurbetalingen per:
Betalingen per maand bij vooruitbetaling.
Oplevering:
Oplevering en aanvaarding in overleg, uitgangspunt eind Q4 2023 / begin Q1 2024.
Opleveringsniveau:
Het gehuurde wordt bij aanvang van de huur opgeleverd en door de huurder aanvaard in de staat waarin het zich dan bevindt. Alle in het gehuurde aanwezige bouwkundige, technische en overige voorzieningen, welke niet tot het casco+ opleveringsniveau behoren (pantry, bestaande scheidingswanden en de kabelgoten), worden “om niet” door huurder overgenomen.
Bouwjaar:
1960.
Energielabel gebouw:
Het gehuurde beschikt over een EPA-certificaat labelklasse: C
EP1: 164,55 kWh (energiebehoefte – schil object)
EP2: 222,55 kWh (primair fossiel energiegebruik)
EP3: 0,0 % (hernieuwbare energie)
Geldig t/m 24 mei 2033.
Bijzonderheden:
Deze informatie is door ons met de nodige zorgvuldigheid samengesteld. Onzerzijds wordt echter geen enkele aansprakelijkheid aanvaard voor enige onvolledigheid, onjuistheid of anderszins, dan wel de gevolgen daarvan.
De oppervlakte is met grootst mogelijke zorgvuldigheid gemeten, maar biedt geen garantie en er kunnen geen rechten aan worden ontleend. Op aanvraag is het NEN 2580 meetcertificaat beschikbaar.
Betrokken makelaar
Kaart
Kaart laden...
Kadastrale grens
Bebouwing
Reistijd
Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.