Verhuurgeschiedenis
- Aangeboden sinds
- 25 september 2023
- Verhuurdatum
- 17 april 2024
- Looptijd
- 6½ maand
Omschrijving
HET GEBOUW
In het bruisende hart van Amsterdam is op de derde verdieping van een monumentaal gebouw aan het Leidseplein een representatieve kantoorruimte beschikbaar. De gemoderniseerde open ruimte is 496,59 m2 VVO, inclusief een tussenverdieping (keuken). Dankzij de hoekligging van het pand beschikt de ruimte over veel en grote raampartijen waardoor er veel daglichttoetreding is. Via een gezamenlijke entree en lift of trap is de kantoorruimte bereikbaar. Het kantoor is voorzien van diverse bel-, vergader- en kantoorruimtes met moderne glazen scheidingswanden, evenals een lounge en sanitaire ruimtes. De open werkruimte biedt plek voor minimaal 26 medewerkers. Vanwege haar ligging, maatvoering en open indeling is deze ruimte uitermate geschikt voor creatieve en zakelijke dienstverleners die graag in een bruisende omgeving willen ondernemen
Deze kantoorruimte aan het Leidseplein bevindt zich in het bruisende hart van het centrum en vlakbij de ingang van het Vondelpark. Direct om de hoek is de populaire winkelstraat Leidsestraat. De levendige omgeving met winkels, horeca, uitgaansgelegenheden en theater komt op deze plek samen met de groene en ontspannen omgeving die het park biedt.
VERHUURBARE OPPERVLAKTE
Het betreft hier circa 496,59 m² VVO kantoorruimte, gelegen op de 3de verdieping inclusief een tussenverdieping (keuken).
AANVANGHUURPRIJS
€ 325,- per m² per jaar te vermeerderen met omzetbelasting.
SERVICEKOSTEN
€ 39,- per m² per jaar te vermeerderen met omzetbelasting (op basis van voorschot met nacalculatie), ten behoeve van de navolgende voorzieningen:
- elektra verbruik inclusief vastrecht;
- gasverbruik inclusief vastrecht;
- waterverbruik inclusief vastrecht;
- Schoonmaak algemene ruimten (trappenhuis, hoofdentree en lift)
- onderhoud collectieve stookinstallatie;
- onderhoud Lift installatie;
- onderhoud rolluik hoofdentree;
- onderhoud blusmiddelen in nood trappenhuis;
- onderhoud hydrofoor;
- onderhoud algemene brandmeldinstallatie in noodtrappenhuis;
- controle noodverlichting in algemene ruimten.
HUURINGANGSDATUM/OPLEVERING
In overleg.
BESTEMMING
De publiek-/privaatrechtelijke bestemming is kantoorruimte.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaren met een verlengingsperiode van 5 (vijf) jaren.
OPZEGTERMIJN
12 (twaalf) maanden.
VOORZIENINGEN
De kantoorruimte wordt opgeleverd, in huidige staat, met onder andere de volgende voorzieningen:
- gezamenlijke lift en trappenhuis:
- gezamenlijke entree;
- vloerafwerking;
- verlichting;
- diverse sanitaire ruimte
- diverse vergaderruimtes met glazen scheidingswanden;
- ruime keuken op de tussenverdieping;
- alarminstallatie;
- kabelgoten met elektra en data;
- intercominstallatie;
- markiezen;
- airconditioning.
“Alle in het gehuurde aanwezige installaties (waaronder onder meer luchtbehandeling, koeling, ventilatiesystemen, alarm, ontruiming, keuken met apparatuur etc.) behoren niet tot het gehuurde en worden overgenomen van voorgaande huurder. De verhuurder verhuurt een casco kantoorruimte, e.e.a. zal verder worden uitgewerkt in de huurovereenkomst.”
HUURPRIJSINDEXERING
De huurprijs wordt jaarlijks geïndexeerd, voor het eerst één jaar na huuringangsdatum, op basis van het prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks Alle Huishoudens (2015 = 100) gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
ZEKERHEIDSSTELLING
Er dient een bankgarantie gesteld te worden ter grootte van een bedrag gelijk aan 3 (drie) maanden huur en servicekosten, te vermeerderen met BTW.
VOORWAARDEN & CONDITIES
Er zal gewerkt worden langs de lijnen van een standaard huurcontract, zoals opgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ), model februari 2015 aangevuld met bijzondere bepalingen van verhuurder.
BTW
Er zal geopteerd worden voor BTW-belaste verhuur. Huurder dient derhalve voor meer dan 90% BTW-belaste leveringen en diensten blijvend te leveren.
BEREIKBAARHEID
Auto en openbaar vervoer
Het object is uitstekend bereikbaar met zowel eigen vervoer als met openbaar vervoer. Aan het Leidseplein is de tramhalte voor de lijnen 1, 2, 5 en 12. Op loopafstand is aan de Vijzelgracht ook de metrohalte voor de Noord/Zuidlijn (metro 52) en tramhalte voor lijn 24. Op de Weteringschans is de tramhalte voor de lijnen 1, 4, 7 en 19. Hierdoor zijn vanaf deze locatie alle stadsdelen en diverse treinstations uitstekend bereikbaar. Vanwege haar ligging nabij de centrumring S100 is met de auto het kantoor eveneens goed bereikbaar.
Parkeren
Op de openbare weg (bemeterd). Op loopafstand is Q-park Byzantium gelegen waar verschillende parkeerabonnementen te verkrijgen zijn.
In het bruisende hart van Amsterdam is op de derde verdieping van een monumentaal gebouw aan het Leidseplein een representatieve kantoorruimte beschikbaar. De gemoderniseerde open ruimte is 496,59 m2 VVO, inclusief een tussenverdieping (keuken). Dankzij de hoekligging van het pand beschikt de ruimte over veel en grote raampartijen waardoor er veel daglichttoetreding is. Via een gezamenlijke entree en lift of trap is de kantoorruimte bereikbaar. Het kantoor is voorzien van diverse bel-, vergader- en kantoorruimtes met moderne glazen scheidingswanden, evenals een lounge en sanitaire ruimtes. De open werkruimte biedt plek voor minimaal 26 medewerkers. Vanwege haar ligging, maatvoering en open indeling is deze ruimte uitermate geschikt voor creatieve en zakelijke dienstverleners die graag in een bruisende omgeving willen ondernemen
Deze kantoorruimte aan het Leidseplein bevindt zich in het bruisende hart van het centrum en vlakbij de ingang van het Vondelpark. Direct om de hoek is de populaire winkelstraat Leidsestraat. De levendige omgeving met winkels, horeca, uitgaansgelegenheden en theater komt op deze plek samen met de groene en ontspannen omgeving die het park biedt.
VERHUURBARE OPPERVLAKTE
Het betreft hier circa 496,59 m² VVO kantoorruimte, gelegen op de 3de verdieping inclusief een tussenverdieping (keuken).
AANVANGHUURPRIJS
€ 325,- per m² per jaar te vermeerderen met omzetbelasting.
SERVICEKOSTEN
€ 39,- per m² per jaar te vermeerderen met omzetbelasting (op basis van voorschot met nacalculatie), ten behoeve van de navolgende voorzieningen:
- elektra verbruik inclusief vastrecht;
- gasverbruik inclusief vastrecht;
- waterverbruik inclusief vastrecht;
- Schoonmaak algemene ruimten (trappenhuis, hoofdentree en lift)
- onderhoud collectieve stookinstallatie;
- onderhoud Lift installatie;
- onderhoud rolluik hoofdentree;
- onderhoud blusmiddelen in nood trappenhuis;
- onderhoud hydrofoor;
- onderhoud algemene brandmeldinstallatie in noodtrappenhuis;
- controle noodverlichting in algemene ruimten.
HUURINGANGSDATUM/OPLEVERING
In overleg.
BESTEMMING
De publiek-/privaatrechtelijke bestemming is kantoorruimte.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaren met een verlengingsperiode van 5 (vijf) jaren.
OPZEGTERMIJN
12 (twaalf) maanden.
VOORZIENINGEN
De kantoorruimte wordt opgeleverd, in huidige staat, met onder andere de volgende voorzieningen:
- gezamenlijke lift en trappenhuis:
- gezamenlijke entree;
- vloerafwerking;
- verlichting;
- diverse sanitaire ruimte
- diverse vergaderruimtes met glazen scheidingswanden;
- ruime keuken op de tussenverdieping;
- alarminstallatie;
- kabelgoten met elektra en data;
- intercominstallatie;
- markiezen;
- airconditioning.
“Alle in het gehuurde aanwezige installaties (waaronder onder meer luchtbehandeling, koeling, ventilatiesystemen, alarm, ontruiming, keuken met apparatuur etc.) behoren niet tot het gehuurde en worden overgenomen van voorgaande huurder. De verhuurder verhuurt een casco kantoorruimte, e.e.a. zal verder worden uitgewerkt in de huurovereenkomst.”
HUURPRIJSINDEXERING
De huurprijs wordt jaarlijks geïndexeerd, voor het eerst één jaar na huuringangsdatum, op basis van het prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks Alle Huishoudens (2015 = 100) gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
ZEKERHEIDSSTELLING
Er dient een bankgarantie gesteld te worden ter grootte van een bedrag gelijk aan 3 (drie) maanden huur en servicekosten, te vermeerderen met BTW.
VOORWAARDEN & CONDITIES
Er zal gewerkt worden langs de lijnen van een standaard huurcontract, zoals opgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ), model februari 2015 aangevuld met bijzondere bepalingen van verhuurder.
BTW
Er zal geopteerd worden voor BTW-belaste verhuur. Huurder dient derhalve voor meer dan 90% BTW-belaste leveringen en diensten blijvend te leveren.
BEREIKBAARHEID
Auto en openbaar vervoer
Het object is uitstekend bereikbaar met zowel eigen vervoer als met openbaar vervoer. Aan het Leidseplein is de tramhalte voor de lijnen 1, 2, 5 en 12. Op loopafstand is aan de Vijzelgracht ook de metrohalte voor de Noord/Zuidlijn (metro 52) en tramhalte voor lijn 24. Op de Weteringschans is de tramhalte voor de lijnen 1, 4, 7 en 19. Hierdoor zijn vanaf deze locatie alle stadsdelen en diverse treinstations uitstekend bereikbaar. Vanwege haar ligging nabij de centrumring S100 is met de auto het kantoor eveneens goed bereikbaar.
Parkeren
Op de openbare weg (bemeterd). Op loopafstand is Q-park Byzantium gelegen waar verschillende parkeerabonnementen te verkrijgen zijn.
Betrokken makelaar
Kaart
Kaart laden...
Kadastrale grens
Bebouwing
Reistijd
Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.