• Verhuurd

Koninginnegracht 5 2514 AA Den Haag

€ 230 /m²/jaar

Verhuurgeschiedenis

Aangeboden sinds
9 maart 2023
Verhuurdatum
31 januari 2024
Looptijd
10½ maand

Omschrijving

TE HUUR
Koninginnegracht 5 te 's-Gravenhage

OBJECTOMSCHRIJVING
De Koninginnegracht werd tussen 1828 en 1834 gegraven en de eerste bebouwing stamt uit ca. 1860. Het object op Koninginnegracht 5, met zijn bekende gevelbeeld, werd gebouwd begin jaren 80 in moderne stijl als onderdeel van herontwikkelingen in het gebied, waaronder de naastgelegen Bank Nederlandse Gemeenten.

Aan de achterzijde van het pand is een fraai aangelegde binnenplaats met ruimte voor 7 auto's. Dit terrein wordt ontsloten via een doorgang aan de achtergelegen Laan van Roos en Doorn.

Het nieuwe concept CLIQ Boutique Offices biedt kantoorruimtes aan die niet alleen imponeren, maar ook de ideale werkomgeving werkelijkheid maken. Kwalitatief materiaalgebruik, een oog voor detail en hoge dosis smaak zorgen samen voor een unieke en prachtige kantoorruimte met een persoonlijke touch. CLIQ Boutique Offices biedt ruimtes om te ontmoeten, samen te werken en prachtige dingen te maken.

Bovendien biedt CLIQ Boutique Offices services aan die uniek zijn voor een concept waarbij je flexibel een kleine kantoorruimte kunt huren. Je kunt namelijk al een ruimte huren vanaf 15 m².

OMGEVINGSFACTOREN
Aan één van de mooiste grachten van Den Haag vind je CLIQ Boutique Offices. De Koninginnegracht behoort tot de betere kantoorlocaties van Den Haag - oud Centrum en ligt om de hoek van het Lange Voorhout.

Door de zeer goede bereikbaarheid en de nabijheid van verschillende voorzieningen hebben diverse gerenommeerde organisaties en ambassades zich aan deze gracht gevestigd. Het pand ligt tevens op een mooie zichtlocatie vanaf de Zuid-Hollandlaan. Het Station Den Haag CS is op 5 minuten lopen bereikbaar.

METRAGE
De totale oppervlakte bedraagt circa 1.877 m² v.v.o. (conform NEN 2580):

- Kelder: 307 m²;
- Begane grond: 430 m²;
- 1e verdieping: 376 m²;
- 2e verdieping: 376 m²;
- 3e verdieping: 376 m².

Deelverhuur is al mogelijk vanaf 15 m² v.v.o..

OPLEVERINGSNIVEAU
Het gebouw wordt in gerenoveerde (turn-key) staat opgeleverd, met onder andere de navolgende voorzieningen:
- volledig nieuwe kozijnen, triple glas;
- systeemplafonds, vloeren en buitenwanden worden volledig vervangen met compleet lichtplan;
- alle pantry’s hebben een eigen WMF-koffiemachine en Siemens apparatuur;
- sanitair heeft Dyson Wash+Dry kranen;
- eichholtz meubels komen terug in de algemene ruimtes en vergaderzaal;
- verschillende lounges aanwezig in het gebouw;
- er komen twee warmtepompen in het gebouw en volledige upgrade van luchtinstallatiesysteem;
- gebouw kent twee verschillende glasvezelnetwerken, Eurofiber en KPN, dus altijd hoogwaardig internet;
- hybride receptie/conciërge diensten;
- volledig geautomatiseerde deuren, die bediend worden middels tag-systemen;
- per kantoorunit telefoon, met scherm met “open-functie” om kantoorbezoekers te ontvangen;
- 3 hoogwaardige vergaderruimtes met board, soundbar en microfoonoplossing.

BESTEMMINGSPLAN
‘Binnenhof e.o.' vastgesteld d.d. 20-02-2014.
De voor ‘Kantoor -2' aangewezen gronden zijn bestemd voor kantoordoeleinden.
Voor het volledige bestemmingsplan kunt u terecht op: ruimtelijkeplannen.nl.

ENERGIELABEL
Het object beschikt over energielabel A++.
Het energielabel is geldig tot 22-11-2032.

BEREIKBAARHEID
Via de nabijgelegen Utrechtsebaan is er een directe aansluiting op het Rijkswegennet (A4 Den Haag – Amsterdam, A12 Den Haag – Utrecht en A13 Den Haag – Rotterdam). De halte van tram 9 ligt op loopafstand en geeft directe verbinding met NS-station Den Haag CS en Den Haag HS.

PARKEREN
Het object beschikt niet over eigen parkeermogelijkheden.

Langs de Koninginnegracht is ruime en betaalbare parkeergelegenheid aanwezig.

HUURPRIJS
Vanaf € 900,- per unit per maand te vermeerderen met BTW.

SERVICEKOSTEN
De servicekosten zijn inbegrepen in de unitprijs. Hiervoor worden de navolgende diensten geleverd:
- dagelijkse schoonmaak van de gemeenschappelijke ruimten, liften, beglazing buitenzijde alsmede binnenzijde gemeenschappelijke ruimten;
- digitaal beheer module in het gehele gebouw;
- huur afvalcontainer, het afvoeren van huisvuil, inclusief het reinigingsrecht;
- onderhoud en periodieke controle van liftinstallatie(s);
- periodieke glasbewassing;
- basis internet;
- hybride receptiediensten;
- onderhoud en periodieke controle E-Bikes;
- onderhoud en periodieke controle betaalterminals;
- onderhoud en periodieke controle PV-installatie dak;
- onderhoud en periodieke controle dak;
- onderhoud en periodieke controle verwarmings-, koel- en/of luchtbehandelingsinstallatie(s);
- onderhoud en periodieke controle van noodverlichtingsinstallatie;
- onderhoud van de gemeenschappelijke verlichting;
- onderhoud en periodieke controle conference rooms;
- onderhoud en periodieke controle beveiligingscamera’s;
- onderhoud en periodieke controle koffiemachines;
- onderhoud en periodieke controle zonweringsinstallatie;
- onderhoud en periodieke controle van de automatische deurbediening;
- onderhoud en periodieke controle van de gevel;
- onderhoud buitenterrein en groenvoorzieningen;
- gebruikersheffingen;
- 5% administratiekosten over bovenstaande zaken.

HUURTERMIJN
Vanaf 01 (één) jaar.

OPZEGTERMIJN
06 (zes) maanden.

AANVAARDING
In overleg.

HUURBETALING
Per maand vooruit.

HUURPRIJSAANPASSING
Jaarlijks, voor het eerst 1 jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de Consumentenprijsindex (CPI), Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

BTW
Verhuurder wenst te opteren voor BTW belaste verhuur. Indien huurder niet voldoet aan de criteria, zal er een nader overeen te komen percentage ter compensatie van de gederfde BTW worden vastgesteld.

ZEKERHEIDSSTELLING
Bankgarantie/waarborgsom ter grootte van een bruto betalingsverplichting van minimaal 3 (drie) maanden (huur, servicekosten en BTW), afhankelijk van de financiële gegoedheid van de huurder.

HUUROVEREENKOMST
De huurovereenkomst zal worden opgesteld conform de door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in 2015 vastgestelde ROZ model Huurovereenkomst KANTOORRUIMTE en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW met aanvullende bepalingen verhuurder.

Deze aanmelding is collegiaal met Nadorp Bedrijfsmakelaars B.V.

+++

Bovenstaande objectinformatie is met zorg samengesteld. Voor de juistheid ervan kan door ons geen aansprakelijkheid worden aanvaard, noch aan de vermelde gegevens enig recht worden ontleend. Vermelding van vloer- en overige oppervlakten zijn slechts indicatief en kunnen in werkelijkheid afwijken. Nadrukkelijk is vermeld dat deze informatieverstrekking niet als aanbieding of offerte mag worden beschouwd.

Kenmerken

Overdracht

Laatste huurprijs
€ 230 per vierkante meter per jaar
Servicekosten
Geen servicekosten bekend
Aangeboden sinds
Status
Verhuurd
Eigendomssituatie
Eigendom belast met erfpacht

Bouw

Hoofdfunctie
Kantoor
Soort bouw
Bestaande bouw
Bouwjaar
1982

Oppervlakten

Oppervlakte
1.877 m² (in units vanaf 15 m²)
Perceel
787 m²

Indeling

Aantal bouwlagen
3 bouwlagen
Voorzieningen
Mechanische ventilatie, topkoeling, liften, te openen ramen, kabelgoten, systeemplafond, toilet, pantry en verwarming

Energie

Energielabel
A++

Omgeving

Ligging
Stadscentrum/dorpskern
Bereikbaarheid
Bushalte op minder dan 500 m, NS Intercitystation op 1000 m tot 1500 m, snelwegafrit op 1000 m tot 1500 m en Tramhalte op minder dan 500 m

Betrokken makelaar

Kaart

Kaart laden...

Kadastrale grens Bebouwing

Reistijd

Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.