• Verhuurd

Laan van Waalhaven 442 2497 GR Den Haag

€ 130 /m²/jaar

Verhuurgeschiedenis

Aangeboden sinds
27 juni 2023
Verhuurdatum
28 december 2023
Looptijd
6 maanden

Omschrijving

LAAN VAN WAALHAVEN 442, HELIX BUSINESS PARK:
Zeer lichte, turn-key kantoorverdieping (energielabel A) van totaal 226 m² VVO met een waanzinnig (eigen) dakterras van maar liefst ca. 130 m². De kantoorruimte is gelegen op de eerste verdieping van de kopvilla op Helix Businesspark dat bestaat uit 5 eigentijdse kantoorvilla's die geheel gasloos zijn gebouwd. De aangeboden kantoorverdieping is keurig afgewerkt, beschikt over een grote kantoortuin en twee vergaderruimtes en kan zonder enige meerkosten in gebruik worden genomen. Eventueel kunnen in de kantoortuin nog twee extra (vergader)kamers worden afgescheiden. Onder de kantoorvilla en voor de hoofdentree bevinden zich parkeermogelijkheden, hier zijn voldoende parkeerplaatsen voor verhuur beschikbaar.

LOCATIE:
Helix Business Park ligt op een bijzondere locatie direct aan de entree van Bedrijvenpark Ypenburg aan de Laan van Hoornwijck, een hoogwaardig kantoren- en bedrijvenpark in Haaglanden dat pal langs de belangrijkste snelwegen van de Randstad (A-4/A-13) is gelegen. Businesspark Ypenburg is door zijn bijzondere functionele en representatieve uitstraling zeer geschikt voor hoogwaardige bedrijven, kleine en middelgrote kantoren. Ypenburg is een bedrijvengebied dat zich in de loop der jaren heeft ontwikkeld tot een aantrekkelijke locatie voor bedrijven en organisaties die goed en snel bereikbaar wensen te zijn. Diverse ondernemingen hebben de weg naar deze bijzondere locatie al gevonden.

BEREIKBAARHEID:
Helix Businesspark ligt aan het verkeersplein Ypenburg en heeft daardoor directe verbindingen met Den Haag, Amsterdam (via A4), Utrecht (via A12) en Rotterdam (via A13). Door de centrale ligging tussen Schiphol en Rotterdam-The Hague Airport zijn er ook internationaal goede en snelle aansluitingen voor het zakenverkeer. Ook met het openbaar vervoer is de locatie gemakkelijk te bereiken. De haltes van tram 1 en tram 15 liggen voor de deur.

BESCHIKBAAR METRAGE:
Niveau 1: circa 226 m² VVO.
NB: bovengenoemde metrage is inclusief toebedeling in de algemene ruimten, NEN 2580 Meetstaat aanwezig.

PARKEREN:
Voor- en onder het pand zijn voldoende parkeerplaatsen voor verhuur beschikbaar, aantal in overleg tussen huurder en verhuurder (ca. 8 parkeerplaatsen beschikbaar).

WIJZE VAN OPLEVERING:
De kantoorruimte wordt in de huidige, keurige staat opgeleverd met onder andere de volgende voorzieningen:
- ruime entree;
- liftinstallatie met 4 stopplaatsen (-1 niveau t/m 2e verdieping);
- systeemplafond voorzien van inbouw LED-verlichtingsarmaturen en bandrasters;
- vaste aansluitpunten langs de gevel t.b.v. elektra-, data- en telefonie bekabeling;
- eigen gescheiden dames- en herentoilet met luxe vrijhangend sanitair;
- moderne pantry met koelkast en vaatwasser;
- lichte laminaatvloer door de gehele ruimte;
- middels glazen wanden afgescheiden vergaderruimte/directiekamer;
- tweede afgescheiden kleine vergaderruimte;
- verwarming en koeling;

OPLEVERING:
De ruimte is per direct beschikbaar.

HUURPRIJZEN:
Kantoorruimte: € 130,- per m² per jaar (absolute huurprijs derhalve € 29.380,- per jaar (€ 2.448,33 per maand)) te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde BTW

Parkeren: € 650,- per plaats per jaar te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde BTW

VOORSCHOT SERVICE EN ENERGIEKOSTEN:
Voorschot servicekosten ter grootte van € 35,- per m2 per jaar, ten behoeve van de navolgende leveringen en diensten:
• Elektriciteitsgebruik inclusief vastrecht;
• Verbruik water DHZ inclusief vastrecht;
• Elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en verlichting van de algemene ruimten;
• Onderhoud en periodieke controle verwarming-/ luchtbehandelings/ en liftinstallaties;
• Onderhoud van alle gebouwgebonden werktuigbouwkundige en elektrotechnische installaties (parkeerinstallatie, hydrofoor);
• Onderhoud buitenterrein inclusief groenvoorziening;
• Doorbelasting gemeentelijke heffingen ten lasten van gebruiker;
• Schoonmaak algemene ruimten, inclusief sanitair;
• Glasbewassing;
• Verzorging kantoorafval en huur afvalcontainer;
• Overig klein onderhoud algemene ruimten;
• Onderhoud toegangsdeuren;
• Onderhoud brandblusmiddelen in de algemene ruimten
• Onderhoud brandmeldinstallatie;
• Assurantiepremie buitenbeglazing;
• Administratiekosten ad. 5% over de hiervoor vermelde kosten.

HUURTERMIJN
In overleg tussen huurder en verhuurder.

BTW:
Verhuurder wenst te opteren voor een met BTW belaste verhuurd. Indien huurder de BTW niet kan worden verrekend dan zal de huurprijs met een nader vast te stellen bedrag worden verhoogd.

HUURPRIJSAANPASSING:
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

ZEKERHEIDSSTELLING:
Bankgarantie of waarborgsom ter grootte van tenminste drie (3) maanden huur, inclusief servicekosten en BTW.

OVERIGE VOORWAARDEN:
Conform het NVM/ROZ model huurovereenkomst bedrijfsruimte ex. art BW 7:230A.

VOORBEHOUD VERHUURDER:
Positieve uitkomst van het door verhuurder naar huurder in te stellen kredietwaardigheidsonderzoek.

Kenmerken

Overdracht

Laatste huurprijs
€ 130 per vierkante meter per jaar
Servicekosten
€ 35 per vierkante meter per jaar (21% BTW van toepassing)
Aangeboden sinds
Status
Verhuurd

Bouw

Hoofdfunctie
Kantoor
Soort bouw
Bestaande bouw
Bouwjaar
2013

Oppervlakten

Oppervlakte
226 m²

Indeling

Aantal bouwlagen
1 bouwlaag
Voorzieningen
Airconditioning, mechanische ventilatie, inbouwarmaturen, liften, kabelgoten, systeemplafond, toilet, pantry en verwarming

Energie

Energielabel
A

Omgeving

Ligging
Bedrijventerrein en kantorenpark
Bereikbaarheid
Bushalte op minder dan 500 m, NS Intercitystation op 1000 m tot 1500 m, snelwegafrit op minder dan 500 m en Tramhalte op minder dan 500 m

Betrokken makelaar

NVM makelaar

Brix Makelaars

Bel 070-3222269

Kaart

Kaart laden...

Kadastrale grens Bebouwing

Reistijd

Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.