Verhuurgeschiedenis
- Aangeboden sinds
- 30 december 2021
- Verhuurdatum
- 13 juni 2024
- Looptijd
- 29 maanden
Omschrijving
Algemeen
Ondernemen in deze vrijstaande, monumentale kantoorvilla? Er is ca. 258 m² kantoorruimte beschikbaar voor verhuur, gelegen binnen de negentiende-eeuwse schil van Dordrecht. De ontwerper van de villa is architect Eduard Cuypers, die voor het zeer rijk uitgevoerde interieur van het pand bijzondere en kostbare materialen gebruikte, waaronder gebrandschilderd glas-in-lood uit het Delftse atelier 't Prinsenhof. De villa is gebouwd in een voor de bouwtijd karakteristieke, traditionalistische overgangsstijl met invloeden van de negentiende-eeuwse en klassieke bouwkunst.
Het object is zeer stijlvol te noemen en is in de jaren-90 van de vorige eeuw op een deskundige en verantwoorde wijze gerenoveerd. De toepassing van o.a. marmer, eikenhout en fraaie detailleringen geven het pand extra grandeur.
De historische binnenstad van Dordrecht, het Centraal Station en de snelweg zijn allemaal gemakkelijk bereikbaar.
Kadastrale aanduiding
Gemeente Dordrecht, Sectie D, Nummer 5226, Groot 1.707 m², gedeeltelijk.
Indeling
Ca. 258 m² Kantoorruimte op de eerste verdieping.
Parkeerplaatsen beschikbaar in overleg.
Voormelde oppervlakten zijn indicatief berekend aan de hand van opname ter plaatse, op basis van plattegrondtekeningen en informatie verkregen via oppervlakten zijn zo secuur mogelijk vastgesteld, doch mogen niet worden aangemerkt als verhuurbare oppervlakte zoals gedefinieerd door het Nederlands Normalisatie-instituut in bijlage B van NEN 2580.
Onder- danwel overmaat van het metrage zal nimmer (kunnen) leiden tot enige verrekening van de huurprijs en/of eventuele kosten bijkomende leveringen en diensten, tijdens de periode van deze huurovereenkomst met inbegrip van eventuele verlenging(en) hiervan.
Voorzieningen
Het object zal schoon en ontruimd worden opgeleverd in de huidige staat met onder andere de volgende voorzieningen:
• Bellentableau aan de buitenzijde;
• Algemene entree;
• Verwarming middels radiatoren/ convectoren;
• Gedeeltelijk split-unit airconditioning*;
• Gedeeltelijk voorzien van tapijt* en gedeeltelijk voorzien van marmeren vloer;
• Intercominstallatie;
• Systeemplafond* v.v. LED-verlichting;
• Personenlift;
• Diverse toiletten, volledig betegeld;
• Pantry v.v. koelkast*, vaatwasser*, boiler t.b.v. warm water (eerste verdieping)
• Serverruimte (gekoeld);
• Glas in lood elementen;
• Enkele beglazing;
• Data*- en elektra aansluitpunten;
• Brandblusvoorzieningen*;
• Vluchtrouteaanduiding;
• Balkon op de eerste verdieping;
• Vijf kantoorvertrekken op de eerste verdieping, pantry en toiletgroep;
• Vier laadpalen op het parkeerterrein voor gemeenschappelijk gebruik
De met een sterretje (*) gearceerde voorzieningen zullen “om niet” aan huurder ter beschikking worden gesteld. Huurder mag dus gebruik maken van deze voorzieningen, doch deze voorzieningen behoren niet tot het gehuurde. Verhuurder staat niet in voor de werking van deze voorzieningen. Eventuele vervanging of onderhoud van deze voorzieningen is geheel voor rekening van huurder. Deze voorzieningen dienen bij einde huurovereenkomst wel in het gehuurde achter te blijven.
Huurprijs
Kantoorruimte € 160,-- per m² per jaar.
Parkeerplaatsen € 1.250,-- per plaats per jaar.
Bovengenoemde huurprijzen zijn exclusief BTW, servicekosten en BTW over de servicekosten. Huur te voldoen bij vooruitbetaling per maand / per kwartaal.
Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na datum huuringang, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Huurtermijn
Vijf jaar met verlengingsperioden van vijf jaar.
Opzegtermijn
Wederzijdse opzegtermijn van twaalf maanden tegen het einde van een huurperiode.
Omzetbelasting
Het uitgangspunt is dat Huurder het gehuurde voor tenminste het bij Wet vastgestelde of nader vast te stellen minimumpercentage blijvend zal gebruiken voor prestaties die recht geven op aftrek van omzetbelasting, zodanig dat met de ondertekening van de huurovereenkomst zal worden geopteerd voor belaste (ver-)huur. Indien Huurder na de huuringangsdatum niet of niet meer aan dit uitgangspunt kan voldoen, zal de huurprijs worden verhoogd, zodanig dat Verhuurder wordt gecompenseerd voor de gevolgen van het vervallen van de mogelijkheid van het verrekenen van omzetbelasting.
Bijkomende kosten
Bovenop en gelijktijdig met de periodiek verschuldigde huurprijs zal door verhuurder een vast bedrag in rekening worden gebracht van € 40,00 per m² per jaar voor onder andere navolgende leveringen en diensten:
• Levering van gas, elektra en water inclusief vastrecht;
• Installatie onderhoud;
• Glasbewassing buitenzijde (4x per jaar);
• Onderhoudscontract alarminstallatie;
• Abonnement alarmopvolging en meldkamer;
• Lift onderhoud;
• Terrein onderhoud;
• Afvalcontainers;
• Onderhoud van de blusmiddelen.
Tevens wordt er €60,- (excl. BTW) per maand in rekening gebracht voor het gebruik van internet via de glasvezelverbinding.
Zekerheidsstelling
Een bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een betalingsverplichting van drie maanden, inclusief BTW.
Huurovereenkomst
Standaard huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in februari 2015.
Energielabel
Niet van toepassing aangezien het pand een rijksmonument betreft.
Datum van oplevering
Per direct.
Bestemmingsplan
Bij de gemeente Dordrecht valt de onroerende zaak in het vigerende bestemmingsplan: ‘Schil‘, vastgesteld bij Raadsbesluit van 27 maart 2012. Op grond van artikel 9 van dit bestemmingsplan is de enkelbestemming van de locatie: ‘Gemengd - 3‘ met als dubbelbestemming ‘Waarde – Archeologie‘ en ‘waarde – Beschermd - Stadsgezicht‘.
De voor ‘Gemengd – 3‘ aangewezen gronden zijn bestemd voor:
a. wonen;
b. detailhandel;
c. perifere detailhandel;
d. dienstverlening;
e. horeca - 1;
f. bedrijf;
g. maatschappelijk;
h. kantoor;
i. atelier;
j. cultuur en ontspanning;
k. sport;
l. openbare parkeergarage;
m. parkeren;
n. openbare verbinding;
o. bij de bestemming behorende voorzieningen, zoals nutsvoorzieningen, parkeren, groen
een en ander met inachtneming van het bepaalde in lid 9.4 .
Meer informatie m.b.t. het bestemmingsplan treft u in de te downloaden brochure.
De bovenstaande en in de bijlage verstrekte gegevens, betreffende de bestemming zijn gedownload via de internetsite per toestandsdatum 2 november 2021.
Gebruik
Huurder is te allen tijde zelf volledig verantwoordelijk voor het aanvragen van de eventueel benodigde goedkeuringen en/of vergunningen van het bevoegd gezag om zich op locatie te mogen vestigen.
Indien na ondertekening van de huurovereenkomst blijkt dat het gebruik van Huurder strijdig is met de ter plaatse geldende publiekrechtelijke of privaatrechtelijke bestemming, kan Huurder de Verhuurder daar nimmer voor aansprakelijk stellen. Het toetsen of het beoogde gebruik publiek- of privaatrechtelijk is toegestaan, betreft volledig de verantwoordelijkheid van Huurder.
Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme
Als makelaar en taxateur zijn wij verplicht om aan de richtlijnen van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren terrorisme (Wwft) te voldoen.
Naar aanleiding van bovenstaande wetgeving dienen wij van verkopers en kopers een cliëntonderzoek uit te voeren, waarvoor de onderstaande stukken dienen te worden aangeleverd.
- kopie geldig legitimatiebewijs van de tekenbevoegde (zonder foto en BSN).
Privacy
Ooms respecteert uw recht op privacy en garandeert dat uw persoons- en bedrijfsgegevens op een vertrouwelijke en verantwoordelijke wijze zullen worden behandeld, overeenkomstig de richtlijnen uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Disclaimer
Meer informatie m.b.t. de disclaimer treft u in de te downloaden brochure.
Ondernemen in deze vrijstaande, monumentale kantoorvilla? Er is ca. 258 m² kantoorruimte beschikbaar voor verhuur, gelegen binnen de negentiende-eeuwse schil van Dordrecht. De ontwerper van de villa is architect Eduard Cuypers, die voor het zeer rijk uitgevoerde interieur van het pand bijzondere en kostbare materialen gebruikte, waaronder gebrandschilderd glas-in-lood uit het Delftse atelier 't Prinsenhof. De villa is gebouwd in een voor de bouwtijd karakteristieke, traditionalistische overgangsstijl met invloeden van de negentiende-eeuwse en klassieke bouwkunst.
Het object is zeer stijlvol te noemen en is in de jaren-90 van de vorige eeuw op een deskundige en verantwoorde wijze gerenoveerd. De toepassing van o.a. marmer, eikenhout en fraaie detailleringen geven het pand extra grandeur.
De historische binnenstad van Dordrecht, het Centraal Station en de snelweg zijn allemaal gemakkelijk bereikbaar.
Kadastrale aanduiding
Gemeente Dordrecht, Sectie D, Nummer 5226, Groot 1.707 m², gedeeltelijk.
Indeling
Ca. 258 m² Kantoorruimte op de eerste verdieping.
Parkeerplaatsen beschikbaar in overleg.
Voormelde oppervlakten zijn indicatief berekend aan de hand van opname ter plaatse, op basis van plattegrondtekeningen en informatie verkregen via oppervlakten zijn zo secuur mogelijk vastgesteld, doch mogen niet worden aangemerkt als verhuurbare oppervlakte zoals gedefinieerd door het Nederlands Normalisatie-instituut in bijlage B van NEN 2580.
Onder- danwel overmaat van het metrage zal nimmer (kunnen) leiden tot enige verrekening van de huurprijs en/of eventuele kosten bijkomende leveringen en diensten, tijdens de periode van deze huurovereenkomst met inbegrip van eventuele verlenging(en) hiervan.
Voorzieningen
Het object zal schoon en ontruimd worden opgeleverd in de huidige staat met onder andere de volgende voorzieningen:
• Bellentableau aan de buitenzijde;
• Algemene entree;
• Verwarming middels radiatoren/ convectoren;
• Gedeeltelijk split-unit airconditioning*;
• Gedeeltelijk voorzien van tapijt* en gedeeltelijk voorzien van marmeren vloer;
• Intercominstallatie;
• Systeemplafond* v.v. LED-verlichting;
• Personenlift;
• Diverse toiletten, volledig betegeld;
• Pantry v.v. koelkast*, vaatwasser*, boiler t.b.v. warm water (eerste verdieping)
• Serverruimte (gekoeld);
• Glas in lood elementen;
• Enkele beglazing;
• Data*- en elektra aansluitpunten;
• Brandblusvoorzieningen*;
• Vluchtrouteaanduiding;
• Balkon op de eerste verdieping;
• Vijf kantoorvertrekken op de eerste verdieping, pantry en toiletgroep;
• Vier laadpalen op het parkeerterrein voor gemeenschappelijk gebruik
De met een sterretje (*) gearceerde voorzieningen zullen “om niet” aan huurder ter beschikking worden gesteld. Huurder mag dus gebruik maken van deze voorzieningen, doch deze voorzieningen behoren niet tot het gehuurde. Verhuurder staat niet in voor de werking van deze voorzieningen. Eventuele vervanging of onderhoud van deze voorzieningen is geheel voor rekening van huurder. Deze voorzieningen dienen bij einde huurovereenkomst wel in het gehuurde achter te blijven.
Huurprijs
Kantoorruimte € 160,-- per m² per jaar.
Parkeerplaatsen € 1.250,-- per plaats per jaar.
Bovengenoemde huurprijzen zijn exclusief BTW, servicekosten en BTW over de servicekosten. Huur te voldoen bij vooruitbetaling per maand / per kwartaal.
Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na datum huuringang, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Huurtermijn
Vijf jaar met verlengingsperioden van vijf jaar.
Opzegtermijn
Wederzijdse opzegtermijn van twaalf maanden tegen het einde van een huurperiode.
Omzetbelasting
Het uitgangspunt is dat Huurder het gehuurde voor tenminste het bij Wet vastgestelde of nader vast te stellen minimumpercentage blijvend zal gebruiken voor prestaties die recht geven op aftrek van omzetbelasting, zodanig dat met de ondertekening van de huurovereenkomst zal worden geopteerd voor belaste (ver-)huur. Indien Huurder na de huuringangsdatum niet of niet meer aan dit uitgangspunt kan voldoen, zal de huurprijs worden verhoogd, zodanig dat Verhuurder wordt gecompenseerd voor de gevolgen van het vervallen van de mogelijkheid van het verrekenen van omzetbelasting.
Bijkomende kosten
Bovenop en gelijktijdig met de periodiek verschuldigde huurprijs zal door verhuurder een vast bedrag in rekening worden gebracht van € 40,00 per m² per jaar voor onder andere navolgende leveringen en diensten:
• Levering van gas, elektra en water inclusief vastrecht;
• Installatie onderhoud;
• Glasbewassing buitenzijde (4x per jaar);
• Onderhoudscontract alarminstallatie;
• Abonnement alarmopvolging en meldkamer;
• Lift onderhoud;
• Terrein onderhoud;
• Afvalcontainers;
• Onderhoud van de blusmiddelen.
Tevens wordt er €60,- (excl. BTW) per maand in rekening gebracht voor het gebruik van internet via de glasvezelverbinding.
Zekerheidsstelling
Een bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een betalingsverplichting van drie maanden, inclusief BTW.
Huurovereenkomst
Standaard huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in februari 2015.
Energielabel
Niet van toepassing aangezien het pand een rijksmonument betreft.
Datum van oplevering
Per direct.
Bestemmingsplan
Bij de gemeente Dordrecht valt de onroerende zaak in het vigerende bestemmingsplan: ‘Schil‘, vastgesteld bij Raadsbesluit van 27 maart 2012. Op grond van artikel 9 van dit bestemmingsplan is de enkelbestemming van de locatie: ‘Gemengd - 3‘ met als dubbelbestemming ‘Waarde – Archeologie‘ en ‘waarde – Beschermd - Stadsgezicht‘.
De voor ‘Gemengd – 3‘ aangewezen gronden zijn bestemd voor:
a. wonen;
b. detailhandel;
c. perifere detailhandel;
d. dienstverlening;
e. horeca - 1;
f. bedrijf;
g. maatschappelijk;
h. kantoor;
i. atelier;
j. cultuur en ontspanning;
k. sport;
l. openbare parkeergarage;
m. parkeren;
n. openbare verbinding;
o. bij de bestemming behorende voorzieningen, zoals nutsvoorzieningen, parkeren, groen
een en ander met inachtneming van het bepaalde in lid 9.4 .
Meer informatie m.b.t. het bestemmingsplan treft u in de te downloaden brochure.
De bovenstaande en in de bijlage verstrekte gegevens, betreffende de bestemming zijn gedownload via de internetsite per toestandsdatum 2 november 2021.
Gebruik
Huurder is te allen tijde zelf volledig verantwoordelijk voor het aanvragen van de eventueel benodigde goedkeuringen en/of vergunningen van het bevoegd gezag om zich op locatie te mogen vestigen.
Indien na ondertekening van de huurovereenkomst blijkt dat het gebruik van Huurder strijdig is met de ter plaatse geldende publiekrechtelijke of privaatrechtelijke bestemming, kan Huurder de Verhuurder daar nimmer voor aansprakelijk stellen. Het toetsen of het beoogde gebruik publiek- of privaatrechtelijk is toegestaan, betreft volledig de verantwoordelijkheid van Huurder.
Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme
Als makelaar en taxateur zijn wij verplicht om aan de richtlijnen van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren terrorisme (Wwft) te voldoen.
Naar aanleiding van bovenstaande wetgeving dienen wij van verkopers en kopers een cliëntonderzoek uit te voeren, waarvoor de onderstaande stukken dienen te worden aangeleverd.
- kopie geldig legitimatiebewijs van de tekenbevoegde (zonder foto en BSN).
Privacy
Ooms respecteert uw recht op privacy en garandeert dat uw persoons- en bedrijfsgegevens op een vertrouwelijke en verantwoordelijke wijze zullen worden behandeld, overeenkomstig de richtlijnen uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Disclaimer
Meer informatie m.b.t. de disclaimer treft u in de te downloaden brochure.
Betrokken makelaar
Kaart
Kaart laden...
Kadastrale grens
Bebouwing
Reistijd
Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.