DE MEEST SFEERVOLLE KANTOORRUIMTE VAN DORDRECHT! En dat is niets te veel gezegd. Kantoor houden in deze karaktervolle en speels ingedeelde ruimte voelt als thuis zijn.
En bent u voornemens om cursussen/ opleidingen of trainingen te gaan verzorgen dan is de instap helemaal aantrekkelijk. Verderop in deze verhuurpresentatie leest u hier meer over.
Ondernemen in de mooie Dordtse binnenstad in een voormalig kloosterpand met boordevol karakter (‘het Dolhuis’, status van een Rijksmonument) uit ca. 1442, wat later ook de bestemming ‘gekkenhuis’ heeft gehad, maar ook heeft dienst gedaan als cultureel jongerencentrum en als discotheek. Na de grootscheepse en grondige restauratie, die voltooid is in 2011, biedt het pand vandaag de dag gelegenheid tot horecaruimte en kantoorruimte. Dit markante gebouw kent elke Dordtenaar en staat op een prima locatie tegenover het stadskantoor van Dordrecht. De thans aangeboden kantoorruimte (gekenmerkt door een huiselijk en speels karakter en door rust) bevindt zich op de 1e verdieping, welke via een trappenhuis te bereiken is. Aan de achterzijde is er zicht op het bekendste monument van Dordrecht, de Grote Kerk.
VLOEROPPERVLAKTE Eerste verdieping: ca. 215 m² kantoorruimte, waarvan ca. 137 m² kantoortuin, ca. 19 m² verkeersruimte met toiletgroep en ca. 59 m² vergader-/ presentatieruimte.
INDELING Entree, sfeervolle kantoortuin met standvink constructie en balkenplafonds, een keukenblok, een stookkast/ technische ruimte, een aparte kantoorruimte/ instructieruimte, deur naar verkeersruimte met moderne toiletgroep, via een schuifdeur en een korte trapopgang bereikt u de vergader-/ presentatieruimte die op een min of meer split-level niveau ligt.
HUURPRIJS € 1.850,-- exclusief omzetbelasting/ BTW per maand.
Let op! In tegenstelling tot concurrerende kantoorverzamelgebouwen wordt de huur hier berekend over de netto vierkante meters die een huurder ter beschikking gesteld worden en dus niet met inbegrip van een toeslag voor algemene/ gemeenschappelijke ruimten!
OMZETBELASTING/ BTW De huurprijs wordt belast met omzetbelasting/ BTW.
VOORZIENINGEN
Algemeen - Verdeelinrichting elektra bestaande uit 6 groepen, een krachtgroep en 2 aardlekschakelaars; - Verwarming via een gasgestookte cv-installatie met convectoren (Remeha Avanta, ca. 2010); - Registratie verbruik gas/ water/ elektra via eigen tussenmeters; - Mechanische ventilatie (J.E. Storkair, ca. 2010); - Brandmeldingssysteem; - Brandslanghaspel; - Modern keukenblok met enkele rvs spoelbak, 2 onder en 3 bovenkasten; - Aansluiting t.b.v. een vaatwasser*; - Moderne toiletgroep met een dames - en een herentoilet met geheel betegelde wanden, plavuizen vloer, wit sanitair en hangclosets; - Voorzetwanden (strakke witte wanden); - Coax (Ziggo) aansluiting; - Glasvezel (KPN) aansluiting; - Plintgoten t.b.v. elektra en data/ utp aansluitingen*; - Vloerbedekking vloerafwerking*; - Opbouw verlichting; - Twee nooduitgangen.
De met een * aangemerkte voorzieningen behoren standaard niet tot het gehuurde en worden door verhuurder om niet (kosteloos) ter beschikking gesteld aan de huurder. De kosten van onderhoud, reparatie, vernieuwing, vervanging e.d. zijn voor rekening van huurder.
BIJKOMENDE KOSTEN & SERVICEKOSTEN Bijkomende kosten: Uitgangspunt van de gedachte van verhuurder is dat het ‘Dolhuis’ is verdeeld in zelfstandige units. Iedere unit heeft dan ook zijn eigen huisnummer. Huurder gerelateerde lasten, zoals o.a. het gebruikersdeel van de onroerende zaakbelasting, rioolbelasting e.d. zullen voor zover huurder daar niet rechtstreeks voor aangeslagen wordt, door de verhuurder aan huurder worden doorberekend.
Door of vanwege Verhuurder wordt de levering van de volgende zaken en diensten verzorgd, welke in rekening gebracht worden bij de huurder: Een voorschotbedrag van in totaal van € 350,-- exclusief omzetbelasting per maand ten behoeve van:
A. Een voorschotbedrag van € 300,-- exclusief omzetbelasting per maand ten behoeve van: • verbruik gas, water en elektra (incl. vastrecht).
B. Een voorschotbedrag van € 50,-- exclusief omzetbelasting per maand ten behoeve van o.a. onderstaande leveringen en diensten: • diverse onderhoudskosten (onderhoud algemene ruimten incl. verlichting, glasbewassing van de ruiten behorende tot het gehuurde, abonnementskosten anti graffiti e.d.), periodieke controle door gecertificeerde bedrijven van de technische installaties (alle elektrische installaties, cv, brandveiligheid e.d.) en 5% administratiekosten t.b.v. bovenstaande leveringen en diensten/ services.
LOCATIE De Dolhuisstraat is gelegen tussen de Voorstraat en de Boogjes aan de westzijde van het centrum/ havengebied van Dordrecht nabij de Grote Kerk. De locatie is met de auto goed bereikbaar. De afstand tot NS station Dordrecht Centraal is ca. 1 km à 1,5 km. De afstand tot busstation Spuiboulevard en Johan de Wittstraat is ca. 500 m. à 1 km. De op - en afrit van rijksweg A16 ligt op ca. 2 à 2,5 km afstand.
PARKEREN Betaald parkeren langs de openbare weg en vergunninghouders. De openbare parkeergarage Spuihaven is op een steenworp afstand gelegen. Het gratis parkeerterrein aan de Weeskinderendijk is op loopafstand gelegen.
HUURPRIJSAANPASSING Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
HUURTERMIJN Nader over een te komen.
VERLENGINGSTERMIJNEN Nader over een te komen en afhankelijk van de huurtermijn.
OPZEGTERMIJN Nader over een te komen en afhankelijk van de huurtermijn.
BETALINGEN Huurprijs en omzetbelasting/ BTW per maand vooruit te betalen (via automatische incasso).
ZEKERHEIDSTELLING Bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een betalingsverplichting van drie maanden inclusief omzetbelasting/ BTW.
HUUROVEREENKOMST Standaard huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van 7:230a BW zoals vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ), model 2015 + bijbehorende algemene bepalingen.
AANVAARDING In overleg, kan desgewenst spoedig.
OVERNAME Laatste huurder (opleidings-/ trainingscentrum) biedt ter overname aan: - een smartboard; - een smart tv; - een whiteboard; - een nieuwe koffiezetmachine; - een vaatwasser die geïntegreerd is in het keukenblok; - 2 koelkasten; - buffet-/ keukenopstand; - een kopieermachine/ printer; - diverse wanddecoraties; - een bureauopstelling van de bijbehorende stoelen; - 33 tafels; - 3 tafels met een totale afmeting van 4.20 x 1.60 m. - 28 stoelen; - 15 reserve tafels; - 2 houten kasten; - 2 leren fauteuils; - een 2-zits bank; - een houten wandkast; - een kapstok. De overnameprijs is bij interesse nader over een te komen. Alle over te nemen zaken bevinden zich in een prima staat en zijn niet intensief gebruikt. Ideaal als u cursussen, opleidingen of trainingen wil gaan verzorgen.
BESTEMMINGSPLAN Vigerend bestemmingsplan: Bestemmingsplan Historische Binnenstad, door de gemeenteraad van Dordrecht vastgesteld op 22 februari 2011 en met ingang van 26 mei 2011 in werking getreden. Sinds 15 augustus 2012 is dit bestemmingsplan onherroepelijk. Bestemming: ‘Gemengd-1’ met voor een deel van het pand de nadere aanduiding ‘horeca t/m categorie 2’. De gevellijn ter plaatse is structuurbepalend. Voor nadere informatie kunt u terecht bij Zoomer Makelaardij B.V.
BIJZONDERHEDEN - Elke huurder behoeft de goedkeuring van verhuurder (hiertoe kan gebruik gemaakt worden van een kredietrecherche).
?
Kenmerken
Overdracht
Laatste huurprijs
€ 1.850 per maand
Servicekosten
€ 350 per maand (21% BTW van toepassing)
Aangeboden sinds
Status
Verhuurd
Bouw
Hoofdfunctie
Kantoor
Soort bouw
Bestaande bouw
Bouwjaar
1442
Oppervlakten
Oppervlakte
215 m²
Indeling
Aantal bouwlagen
1 bouwlaag
Voorzieningen
Mechanische ventilatie, te openen ramen, kabelgoten, toilet, pantry, verwarming en kamerindeling
Energie
Energielabel
Niet beschikbaar
Omgeving
Ligging
Stadscentrum/dorpskern
Bereikbaarheid
Bushalte op minder dan 500 m, busknooppunt op 1000 m tot 1500 m, NS Intercitystation op 1000 m tot 1500 m en snelwegafrit op 2000 m tot 3000 m
Niets dan lof voor #Edwin Zoomer! Fijn met name dat niet alleen de verhuurder door hem prima wordt vertegenwoordigd, maar ook huurders worden optimaal begeleid en geïnformeerd, tot ver na het afsluiten van het huurcontract. Daarmee zorgt Edwin ook voor een blijvend plezierig contact tussen beide partijen. Chapeau!