Bargelaan 26 2333 CT Leiden

  • Verhuurd
€ 165 /m²/jaar

Omschrijving

Nette kantoorruimte met energielabel A op een toplocatie in Leiden, direct naast het Station Leiden Centraal. Uiteenlopende voorzieningen zoals winkels, restaurants, hotels en openbaar vervoer zijn op loopafstand aanwezig. De beschikbare kantoorruimte bevindt zich op de 3e verdieping en is voorzien van een systeemplafond met verlichtingsarmaturen, pantry, te openen ramen, mechanische ventilatie met topkoeling en sanitaire voorzieningen.

Daarnaast beschikt de kantoorruimte over 4 eigen parkeerplaatsen gelegen in de parkeergarage.

Locatie
Uitstekend gelegen direct naast het Station Leiden Centraal. Op slechts 15 minuten treinafstand van de luchthaven Schiphol en Den Haag. Uitvalswegen richting A4 en A44 bevinden zich in de directe nabijheid. Tevens betreft het hier het knooppunt voor al het regionale busvervoer. In de directe omgeving bevinden zich alle binnenstedelijke faciliteiten, diverse winkels en horecagelegenheden (waaronder lunchrooms en restaurants).

Oppervlak
Ca. 444 m² kantoorruimte, gelegen op de 3e verdieping. Tevens is deelverhuur ook bespreekbaar vanaf ca. 220 m².

Wijze van oplevering
In huidige staat, o.a. voorzien van:
- Systeemplafond v.v. verlichtingsarmaturen;
- Te openen ramen;
- Sanitaire voorzieningen;
- Pantry;
- Kamerindeling;
- Verwarming middels radiatoren;
- Kabelgoten;
- Zonneschermen;
- Mechanische ventilatie met topkoeling.

Huurvoorwaarden

Vraaghuurprijs
Kantoor
€ 165,- per m2 per jaar, voor de gehele vloer, te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting.

€ 185,- per m2 per jaar, bij deelverhuur, te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting.

Parkeerplaatsen
€ 125,- per parkeerplaats per maand, te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting.

Servicekosten
Het voorschot bedrag voor de basis servicekosten bedraagt € 48,- per m² per jaar excl. BTW, ten behoeve van de navolgende leveringen en diensten:
- gas-/elektralevering (incl. de kosten van vestrecht) ten behoeve van de verwarmings-, luchtbehandelings- en koelinstallatie;
- elektriciteitslevering (incl. de kosten vastrecht) ten behoeve van de installaties en de verlichting van de gemeenschappelijke ruimten;
- het vervangen van de lampen en buizen in de gemeenschappelijke ruimten; waterlevering (incl. de kosten van vastrecht);
- het afsluiten van service- en onderhoudsabonnementen alsmede het doen uitvoeren van keuringen van de verwarmings-, luchtbehandelings- en koelinstallatie;
- idem van de elektrotechnische installatie;
- idem van de liftinstallatie;
- idem voor de zonweringinstallatie;
- idem van de hydrofoorinstallatie;
- idem van de vuil-waterinstallatie;
- idem van de ontruimingsinstallatie, alsmede van de brandblusmiddelen;
- idem voor de intercominstallatie;
- idem voor de (automatische) entreedeuren;
- idem voor de entrees van de parkeergarage en de CO2-detectie-installatie;
- het schoonmaken van de gemeenschappelijke ruimten (incl. liften), de parkeerkelder en het buitenterrein;
- het schoonmaken van de beglazing in de gemeenschappelijke ruimten;
- het schoonmaken van de buitenbeglazing inclusief aluminium kozijnen;
- het verzamelen, afvoeren en verwerken van huisvuil inclusief de huur van een vuilcontainer;
- bewakings- en beveiligingsdiensten;
- het zorgdragen voor telefoonaansluitingen (incl. vastrecht) ten behoeve van de in het gebouw aanwezige gemeenschappelijke installaties (o.a. liften);
- het onderhouden van de groenvoorziening (o.a. op de platte daken);
- glasverzekering ten behoeve van de buitenbeglazing en het glas van de gemeenschappelijke ruimten;
- het verzorgen van de administratie van de bovenvermelde leveringen en diensten tegen een vergoeding van 5% van de kosten van deze leveringen en diensten;
- de BTW-berekening over de voornoemde leveringen en diensten.

De additionele servicekosten bedragen € 27,- per m² per jaar excl. BTW, ten behoeve van de navolgende leveringen en diensten:
- schoonmaakkosten van het gehuurde (kantoor);
- internet;
- koffie, thee;
- het verzorgen van de administratie van de bovenvermelde leveringen en diensten tegen een vergoeding van 5% van de kosten van deze leveringen en diensten;
- de BTW-berekening over de voornoemde leveringen en diensten.

Huurtermijn
5 jaar + 5 verlengingsjaren.

Huurprijsbetaling
Per maand vooruit.

Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na ingangsdatum huurovereenkomst, conform het prijsindexcijfer Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek te Voorburg/Heerlen.

Zekerheidstelling
Bij ondertekening van de huurovereenkomst zal huurder een bankgarantie stellen of waarborgsom storten ter grootte van een bruto betalingsverplichting van drie maanden huur.

Huurcontract
Model ROZ (Raad voor Onroerende Zaken).

BTW
Verhuurder wenst te opteren voor BTW-belaste huur en verhuur. Ingeval huurder de BTW niet kan verrekenen zal de huurprijs in overleg met huurder worden verhoogd ter compensatie van de gevolgen van het vervallen van de mogelijkheid om te opteren voor BTW-belaste verhuur.

Aanvaarding
In overleg.

Energielabel
Het object beschikt over energielabel A.

Parkeervoorzieningen
De kantoorruimte beschikt over 4 parkeerplaatsen, gelegen in de parkeergarage.

Kenmerken

Overdracht

Laatste huurprijs
€ 165 per vierkante meter per jaar
Servicekosten
€ 48 per vierkante meter per jaar (21% BTW van toepassing)
Aangeboden sinds
Status
Verhuurd

Bouw

Hoofdfunctie
Kantoor
Soort bouw
Bestaande bouw
Bouwjaar
2001

Oppervlakten

Oppervlakte
444 m² (in units vanaf 220 m²)

Indeling

Aantal bouwlagen
1 bouwlaag
Voorzieningen
Topkoeling, inbouwarmaturen, liften, te openen ramen, kabelgoten, systeemplafond, toilet, pantry, verwarming en kamerindeling

Energie

Energielabel
A+

Omgeving

Ligging
Kantorenpark en stationslocatie
Bereikbaarheid
Bushalte op minder dan 500 m, busknooppunt op minder dan 500 m, NS Intercitystation op minder dan 500 m en snelwegafrit op 1500 m tot 2000 m