Verhuurgeschiedenis
- Aangeboden sinds
- 17 mei 2022
- Verhuurdatum
- 30 december 2023
- Looptijd
- 19 maanden
Omschrijving
ALGEMEEN
Het betreft een modern, representatief en centraal gelegen kantoorgebouw. Het kantoorgebouw is gelegen op een zichtlocatie nabij het centrum van Utrecht in de wijk Pijlsweerd. Het gebouw is lopend vanaf het Centraal Station Utrecht in ongeveer 14 minuten te bereiken en met de fiets en bus zelfs nog sneller.
De wijk Pijlsweerd bij Oudenoord, rond de Monicabrug en Weerdsingel wordt steeds meer een onderdeel van het centrum van de stad. In de directe bruisende omgeving zijn veel winkels, sportscholen, supermarkten en horecagelegenheden te vinden.
Het kantoorgebouw is gebouwd in 1972 en beschikt over een kantoorfunctie. Het kantoorgebouw bestaat uit 3 bouwlagen waarvan de half verhoogde begane grond beschikbaar is voor de verhuur. In het gebouw is een lift aanwezig.
BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer
Met het eigen vervoer is de bereikbaarheid goed te noemen. Via de Kardinaal de Jongweg is de rijksweg A27 binnen circa 10 minuten rijden bereikbaar en via de Graadt van Roggenweg is de rijksweg A2 binnen circa 9 autominuten bereikbaar.
Openbaar vervoer
Station Utrecht Centraal is met bus 3, 6, 7 en 27 te bereiken in circa 10 minuten. Daarnaast is Station Utrecht Centraal gelegen op 6 minuten fietsen of 14 minuten lopen.
VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is beschikbaar totaal: circa 485 m2 v.v.o. kantoorruimte inclusief toedeling van algemene en gemeenschappelijke ruimtes, gelegen op de begane grond.
PARKEERGELEGENHEID
In ondergelegen parkeergarage zijn 4 parkeerplaatsen beschikbaar voor de verhuur waarvan 2 voorzien van een elektrisch laadpunt. Daarnaast is het mogelijk om in de wijk of op tegenovergelegen parkeerterrein betaald te parkeren.
OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt opgeleverd in huidige staat met de volgende voorzieningen:
• liften;
• gemeenschappelijke representatieve entree;
• toiletgroep;
• zelfstandige buitenruimte;
• pantry voorzien van diverse apparatuur;
• kabelgoten ten behoeve van elektra-/databekabeling en telefonie;
• mechanische ventilatie met topkoeling;
• led-verlichting;
• deels voorzien van airco-units;
• sunscreens (aan de zonzijde);
• brandmeldinstallatie;
• brandslanghaspel.
De aansluiting en het verbruik van data- en telecommunicatievoorzieningen zijn niet in de huurprijs begrepen en dienen door huurder zelf te worden verzorgd en betaald.
ENEGERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van Energielabel A.
AANVAARDING
Per direct.
VOORWAARDEN EN CONDITIES
HUURPRIJS
Kantoorruimte:
€ 200,00 per m² per jaar.
Parkeerplaatsen:
€ 1.200,00 per parkeerplaats per jaar.
Genoemde bedragen te vermeerderen met omzetbelasting.
BTW-HEFFING
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Derhalve dient bovengenoemd bedrag te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde BTW-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is er van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, verhoogd dat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met een aansluitende verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar.
Kortere huurtermijnen zijn bespreekbaar.
HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal vooruit.
HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumenten-prijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
SERVICEKOSTEN
€ 40,00 per m² per jaar, te vermeerderen met omzetbelasting, als voorschot op basis van nacalculatie, bij vooruitbetaling per kwartaal te voldoen, voor de kosten van de navolgende leveringen en diensten:
• Energieverbruik inclusief vastrecht;
• Waterverbruik inclusief vastrecht;
• Onderhoud en periodieke controle CV-installatie;
• Onderhoud topkoeling;
• Onderhoud liften;
• Brandmeldinstallatie;
• Brandslanghaspels + noodverlichting;
• Onderhoud schuifdeuren;
• Onderhoud overheaddeur parkeergarage;
• Onderhoud verwarmingsinstallatie;
• Schoonmaak algemene ruimten;
• Glasbewassing 4x per jaar;
• Assurantiepremie buitenbeglazing;
• Elektraverbruik inclusief vastrecht voor wat betreft installaties en verlichting algemene ruimten;
• Waterverbruik inclusief vastrecht;
• Verontreinigingsheffing;
• Vuilafvoer;
• Administratiekosten ad. 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.
ZEKERHEIDSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.
HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.
Het betreft een modern, representatief en centraal gelegen kantoorgebouw. Het kantoorgebouw is gelegen op een zichtlocatie nabij het centrum van Utrecht in de wijk Pijlsweerd. Het gebouw is lopend vanaf het Centraal Station Utrecht in ongeveer 14 minuten te bereiken en met de fiets en bus zelfs nog sneller.
De wijk Pijlsweerd bij Oudenoord, rond de Monicabrug en Weerdsingel wordt steeds meer een onderdeel van het centrum van de stad. In de directe bruisende omgeving zijn veel winkels, sportscholen, supermarkten en horecagelegenheden te vinden.
Het kantoorgebouw is gebouwd in 1972 en beschikt over een kantoorfunctie. Het kantoorgebouw bestaat uit 3 bouwlagen waarvan de half verhoogde begane grond beschikbaar is voor de verhuur. In het gebouw is een lift aanwezig.
BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer
Met het eigen vervoer is de bereikbaarheid goed te noemen. Via de Kardinaal de Jongweg is de rijksweg A27 binnen circa 10 minuten rijden bereikbaar en via de Graadt van Roggenweg is de rijksweg A2 binnen circa 9 autominuten bereikbaar.
Openbaar vervoer
Station Utrecht Centraal is met bus 3, 6, 7 en 27 te bereiken in circa 10 minuten. Daarnaast is Station Utrecht Centraal gelegen op 6 minuten fietsen of 14 minuten lopen.
VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is beschikbaar totaal: circa 485 m2 v.v.o. kantoorruimte inclusief toedeling van algemene en gemeenschappelijke ruimtes, gelegen op de begane grond.
PARKEERGELEGENHEID
In ondergelegen parkeergarage zijn 4 parkeerplaatsen beschikbaar voor de verhuur waarvan 2 voorzien van een elektrisch laadpunt. Daarnaast is het mogelijk om in de wijk of op tegenovergelegen parkeerterrein betaald te parkeren.
OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt opgeleverd in huidige staat met de volgende voorzieningen:
• liften;
• gemeenschappelijke representatieve entree;
• toiletgroep;
• zelfstandige buitenruimte;
• pantry voorzien van diverse apparatuur;
• kabelgoten ten behoeve van elektra-/databekabeling en telefonie;
• mechanische ventilatie met topkoeling;
• led-verlichting;
• deels voorzien van airco-units;
• sunscreens (aan de zonzijde);
• brandmeldinstallatie;
• brandslanghaspel.
De aansluiting en het verbruik van data- en telecommunicatievoorzieningen zijn niet in de huurprijs begrepen en dienen door huurder zelf te worden verzorgd en betaald.
ENEGERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van Energielabel A.
AANVAARDING
Per direct.
VOORWAARDEN EN CONDITIES
HUURPRIJS
Kantoorruimte:
€ 200,00 per m² per jaar.
Parkeerplaatsen:
€ 1.200,00 per parkeerplaats per jaar.
Genoemde bedragen te vermeerderen met omzetbelasting.
BTW-HEFFING
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Derhalve dient bovengenoemd bedrag te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde BTW-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is er van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, verhoogd dat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met een aansluitende verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar.
Kortere huurtermijnen zijn bespreekbaar.
HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal vooruit.
HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumenten-prijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
SERVICEKOSTEN
€ 40,00 per m² per jaar, te vermeerderen met omzetbelasting, als voorschot op basis van nacalculatie, bij vooruitbetaling per kwartaal te voldoen, voor de kosten van de navolgende leveringen en diensten:
• Energieverbruik inclusief vastrecht;
• Waterverbruik inclusief vastrecht;
• Onderhoud en periodieke controle CV-installatie;
• Onderhoud topkoeling;
• Onderhoud liften;
• Brandmeldinstallatie;
• Brandslanghaspels + noodverlichting;
• Onderhoud schuifdeuren;
• Onderhoud overheaddeur parkeergarage;
• Onderhoud verwarmingsinstallatie;
• Schoonmaak algemene ruimten;
• Glasbewassing 4x per jaar;
• Assurantiepremie buitenbeglazing;
• Elektraverbruik inclusief vastrecht voor wat betreft installaties en verlichting algemene ruimten;
• Waterverbruik inclusief vastrecht;
• Verontreinigingsheffing;
• Vuilafvoer;
• Administratiekosten ad. 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.
ZEKERHEIDSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.
HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.
Betrokken makelaar
Kaart
Kaart laden...
Kadastrale grens
Bebouwing
Reistijd
Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.