• Verhuurd

Nijverheidsweg 16 A 3534 AM Utrecht

€ 185 /m²/jaar

Verhuurgeschiedenis

Aangeboden sinds
16 september 2024
Verhuurdatum
23 oktober 2024
Looptijd
5 weken

Omschrijving

ADRES
Nijverheidsweg 16A te Utrecht.

ALGEMEEN
Het Werkspoorkwartier aan de rand van Utrecht heeft een rijk industrieel verleden.
Inmiddels is het Werkspoorkwartier een bedrijvengebied in transitie. Transportbedrijven maken snel plaats voor creatieve werkplaatsen en afgesloten terreinen worden opengesteld voor publiek middels evenementen.

De unieke kwaliteiten zijn het groene karakter met rondscharrelende kippen, een interessante mix van creatieve bedrijven en industriële bebouwing, goede bereikbaarheid en ruim voldoende parkeergelegenheid.

De open indeling met prettig veel buitenruimte tussen de gebouwen zorgt voor het kenmerkende campusgevoel. Hier is alle ruimte voor creativiteit, alternatieve werkplekken en interactie tussen de ‘bewoners’ van Campus Werkspoor.

Bedrijven kunnen hun ruimte zeer efficiënt indelen door gebruik te maken van alle gedeelde ruimtes in Basecamp en de geboden services, zoals het restaurant voor lunch, co-werkplekken en vergaderfaciliteiten. In tegenstelling tot traditionele kantoorgebouwen is dus per werknemer aanzienlijk minder ruimte nodig.

BASECAMP
Basecamp is centraal gelegen en vormt het sociale hart van de campus. Hier kom je voor een goede kop koffie, een uitgebreide lunch op het terras of een borrel na werktijd. Basecamp functioneert tevens als ontvangstruimte voor het gehele gebied en er is veel ruimte voor ontmoeting. Het werkcafé op de eerste verdieping biedt co-working plekken en in het naastgelegen vergadercentrum worden zalen van
verschillende grootte verhuurd.

BASE GYM
Sport en ontspanning is belangrijk. Campus Werkspoor zorgt voor genoeg gelegenheid om lekker te bewegen. In het souterrain van het hoofdgebouw vindt je BASE GYM, een moderne fitnessruimte. BASE COMMUNITY begeleidt sporters via personal training en groepsactiviteiten. Naast Houtwerk ligt onze LA sportcircel om actief te zijn in de buitenlucht. En tenslotte is er natuurlijk genoeg ruimte om een lekkere wandeling te maken op het terrein of langs het kanaal.

BEREIKBAARHEID
Het object is vanaf rijksweg A2 goed bereikbaar via de Vleutenseweg en de Cartesiusweg. De reistijd naar de A2 bedraagt circa 7 minuten.
Met openbaar vervoer is het object eveneens goed bereikbaar met de bus vanuit Utrecht Centraal. Tevens is het object op circa 8 minuten lopen gelegen vanaf het NS-station Zuilen (onderdeel van Randstad Rail).

VLOEROPPERVLAK
Het totale verhuurbare vloeroppervlak bedraagt circa 449,47 m² kantoorruimte, inclusief algemene meters, (unit 2A2) op de 2e verdieping, gelegen in het gebouw Nijverheidsweg 16A.

OPLEVERINGSNIVEAU EN VOORZIENINGEN
De kantoorruimte wordt in de huidige staat opgeleverd met de volgende voorzieningen:

- gezamenlijke entree;
- eigen lift;
- sanitaire voorzieningen;
- grote keuken met zitruimte;
- 2 ruime vergaderruimtes;
- diverse bel- en overlegruimten;
- 1 klein opslaghok;
- eigen dakterras;
- verwarmingssysteem;
- kabelgoten te behoeve van elektra, data en telefoon, voorzien van elektra, bekabeling en WCD’s.

PARKEREN
Er zijn voldoende parkeerplaatsen op eigen terrein aanwezig.

HUURPRIJS
EUR 185,- per m² per jaar, te vermeerderen met BTW.

Parkeerplaatsen:
EUR 750,- per plaats per jaar, te vermeerderen met BTW.

HUURPRIJSAANPASSING
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer, volgens de consumenten-prijsindex “alle huishoudens” (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

HUURTERMIJN
5 jaar. Een kortere huurperiode is bespreekbaar.

BETALINGEN
Per maand/kwartaal vooruit.

BTW
Indien huurder niet aan het “90% criterium” voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.

VERREKENBAAR VOORSCHOT SERVICEKOSTEN
EUR 55,- per m² per jaar voor de navolgende leveringen en diensten op voorschotbasis:
- gasverbruik, inclusief vastrecht;
- elektriciteitsverbruik, inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en de verlichting van de gehuurde ruimten;
- elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en de verlichting van de gemeenschappelijke ruimten;
- waterverbruik inclusief vastrecht
- onderhoud en periodieke controle van verwarmings-en/of luchtbehandelingsinstallatie(s);
- idem van brandmelder-, gebouwbewakings-, storingsmelder- en nood- stroominstallatie(s);
- schoonmaakkosten van de gemeenschappelijke ruimten, liften, beglazing buitenzijde alsmede zonwering, beglazing
gemeenschappelijke ruimten, terrassen, parkeerkelder en/of terrein;
- verzorging huisvuil, containerhuur e.d.;
- assurantiepremie buitenbeglazing;
- administratiekosten ad 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.

ZEKERHEIDSTELLING
Bankgarantie of waarborgsom ter grootte van drie maanden huur inclusief servicekosten en BTW.

AANVAARDING
In overleg.

BESTEMMING EN GEBRUIK
Huurder dient zich ervan te vergewissen dat het object de eigenschappen bezit, benodigd voor het door hem beoogde gebruik en dat het beoogde gebruik past binnen het vigerende bestemmingsplan. Een bestemming kan aan verandering onderhevig zijn. Raadpleeg derhalve voor de actuele gegevens de website ruimtelijkeplannen.nl, de website van de betreffende gemeente of neem contact op met de betreffende gemeente.

OVERIGE CONDITIES
Gebaseerd op het model huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, zoals is vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) op 30 januari 2015. Van deze overeenkomst maken deel uit de bijbehorende “Algemene bepalingen huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW”.
Huurder dient zich ervan te vergewissen dat het object de eigenschappen bezit, benodigd voor het door hem beoogde gebruik en dat het beoogde gebruik past binnen het vigerende bestemmingsplan. Een bestemming kan aan verandering onderhevig zijn. Raadpleeg derhalve voor de actuele gegevens de website ruimtelijkeplannen.nl, de website van de betreffende gemeente of neem contact op met de betreffende gemeente.

Gebaseerd op het model huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, zoals is vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) op 30 januari 2015. Van deze overeenkomst maken deel uit de bijbehorende “Algemene bepalingen huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW”.

VOORBEHOUD
Verhuurder behoudt zich alle rechten voor en heeft op geen enkele wijze verplichtingen jegens een gegadigde die in de gelegenheid is gesteld om een voorstel uit brengen. Verhuurder is derhalve ook vrij om zonder opgaaf van redenen de verhuurprocedure te wijzigen dan wel te beëindigen en/of niet op een voorstel in te gaan en/of een voorstel wel of niet te accepteren, ongeacht of het evalueren c.q. beoordelen van condities en voorwaarden van enig voorstel.

VOOR NADERE INLICHTINGEN EN/OF BEZICHTIGING
STATEMENT real estate
Maliebaan 50
3581 CS UTRECHT
Tel. 030 - 267 06 02

Kenmerken

Overdracht

Laatste huurprijs
€ 185 per vierkante meter per jaar
Servicekosten
€ 55 per vierkante meter per jaar (21% BTW van toepassing)
Aangeboden sinds
Status
Verhuurd

Bouw

Hoofdfunctie
Kantoor
Soort bouw
Bestaande bouw
Bouwjaar
1952

Oppervlakten

Oppervlakte
450 m²

Indeling

Aantal bouwlagen
1 bouwlaag
Voorzieningen
Liften, te openen ramen, kabelgoten, toilet, pantry, verwarming en kamerindeling

Energie

Energielabel
Niet beschikbaar

Omgeving

Ligging
Bedrijventerrein, kantorenpark en stationslocatie
Bereikbaarheid
Bushalte op 1000 m tot 1500 m, NS Intercitystation op 1000 m tot 1500 m en snelwegafrit op 1000 m tot 1500 m

Betrokken makelaar

Kaart

Kaart laden...

Kadastrale grens Bebouwing

Reistijd

Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.