Omschrijving
Passage 52 te 's-Gravenhage
OBJECTOMSCHRIJVING
De winkelruimte heeft een oppervlakte van ca. 240,59 m² v.v.o. en is verdeeld over de begane grond (ca. 131,23 m² v.v.o.) en eerste verdieping (ca. 109,36 m² v.v.o.). In overleg is het eventueel mogelijk om uitsluitend de begane grond beschikbaar te stellen voor verhuur.
De entree bevindt zich centraal in de voorgevel met aan weerszijden grote raampartijen. Door de hoeveelheid raampartijen en de hoekligging, beschikt de winkelruimte over veel natuurlijk lichtinval. Het pand is onlangs geheel verduurzaamd en in representatieve staat. Op dit moment is de ruimte voorzien van zowel een trap als lift waarmee de eerste verdieping kan worden bereikt, verder is het opleverniveau casco.
Het gehuurde mag uitsluitend worden gebruikt als winkelruimte in de zin van artikel 7:290 BW. Daarnaast is het gehuurde onderworpen aan alle regels uit Handboek Huisstijl Passage.
OMGEVINGSFACTOREN
In de oude Passage, gelegen op nummer 52, bevindt zich deze unieke winkelruimte met zeer breed front. De winkelruimte is gelegen op de hoek, naast Nespresso. De ruimte maakt deel uit van De Passage, een iconisch winkelcentrum met een rijke geschiedenis. Het oude gedeelte van de Passage werd gebouwd tussen 1882 en 1885 en officieel geopend op 4 mei 1885. De neorenaissance architectuur met arcades, glazen koepels, loopbruggen en bewerkte gevels is niet alleen visueel aantrekkelijk, maar ook aangemerkt als rijksmonument vanwege zijn culturele en historische waarde.
De oude Passage kent een goede mix van retailers, zowel in de food als non-food sector. Bekende merken zoals Ray-ban, Sam Friday, Simon Lévelt en de Apple Store bevinden zich in het oude gedeelte van de Passage. Deze unieke mix en het feit dat de passage een rijksmonument is, trekt een breed publiek. Van de lokale bezoeker tot de toerist, het is altijd gezellig druk in de Passage.
METRAGE
De totale oppervlakte bedraagt ca. 240,59 m² v.v.o. (conform NEN 2580), als volgt verdeeld:
- Begane grond: ca. 131,23 m² v.v.o.;
- Eerste verdieping: ca. 109,36 m² v.v.o..
OPLEVERINGSNIVEAU
Het object wordt leeg en bezemschoon opgeleverd met onder andere de volgende voorzieningen:
- Breed front;
- Representatieve entree;
- Goederenlift.
Doch het object wordt uitsluitend casco verhuurd.
BESTEMMINGSPLAN
'St. Jacobskerk e.o.’ vastgesteld d.d. 17-10-2013
Het object valt onder bestemmingscategorie 'Gemengd-1', waarbij de winkelruimte bedoeld is voor detailhandel. Voor het volledige bestemmingsplan kunt u terecht op: omgevingswet.overheid.nl
ENERGIELABEL
Het object beschikt over energielabel A+.
Het energielabel is geldig tot 11-04-2034.
BEREIKBAARHEID
De centrale ligging in Den Haag zorgt voor uitstekende bereikbaarheid, zowel met het openbaar vervoer als met de auto. Diverse parkeergarages bevinden zich op loopafstand. Daarnaast bevinden zich een aantal tram- en bushalten op loopafstand van de winkelruimte, waaronder tramhalte Gravenstraat, Spui en Den Haag Centrum.
PARKEREN
Het pand beschikt niet over eigen parkeermogelijkheden. In directe omgeving zijn diverse parkeergarages eenvoudig bereikbaar, waaronder de City parking, garage Noordeinde en parkeergarage Grote Markt.
HUURPRIJS
€ 130.000,- per jaar te vermeerderen met BTW.
SERVICEKOSTEN
Huurder dient zelf zorg te dragen voor aansluiting en betaling van alle nutsvoorzieningen.
De servicekosten bedragen op voorschotbasis € 9.200,- per jaar te vermeerderen met BTW. Hiervoor worden de navolgende diensten geleverd:
- Schoonmaak van gemeenschappelijke ruimten, glasbewassing, graffitiverwijdering;
- Beveiligingssysteem en/of (nacht)bewaking;
- Ongediertebestrijding;
- Onderhoud, herstel en vernieuwing inzake van het gebouw of complex deeluitmakende voorzieningen, waaronder onder meer (rol)trappen, liften, rolbanen, (automatische) deuren;
- Groenvoorzieningen; straatmeubilair en andere inrichting van de gemeenschappelijke ruimten, kunstobjecten, wegwijzing, verlichting, glasbewassing installaties; technische installaties; airco/koeling, verwarmingsinstallaties,
intercom- en omroepinstallaties, parkeervoorzieningen;
- Rioolrechten, baatbelasting, en overige belastingen het gehuurde betreffende;
- Kosten van (technisch) beheer en management van het gebouw of complex, waaronder begrepen;
- Kosten van huismeester/conciërge en ander personeel dat is belast met het dagelijks onderhoud en management van het gebouw of complex;
- Administratiekosten van 5% over de leveringen en diensten.
PROMOTIEKOSTEN
De promotiekosten bedragen € 2.850,- per jaar te vermeerderen met BTW.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaren + 5 (vijf) optiejaren.
OPZEGTERMIJN
12 (twaalf) maanden.
AANVAARDING
In overleg.
HUURBETALING
Per maand vooruit.
HUURPRIJSAANPASSING
Jaarlijks, voor het eerst 1 jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de Consumentenprijsindex (CPI), Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
BTW
Verhuurder wenst te opteren voor BTW belaste verhuur. Indien huurder niet voldoet aan de criteria, zal er een nader overeen te komen percentage ter compensatie van de gederfde BTW worden vastgesteld.
ZEKERHEIDSSTELLING
Bankgarantie/waarborgsom ter grootte van een bruto betalingsverplichting van minimaal 3 (drie) maanden (huur, servicekosten en BTW), afhankelijk van de financiële gegoedheid van de huurder.
HUUROVEREENKOMST
De huurovereenkomst zal worden opgesteld conform de door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in 2012 vastgestelde ROZ model Huurovereenkomst Winkelruimte met aanvullende bepalingen van verhuurder met aanvullende bepalingen verhuurder.
+++
Bovenstaande objectinformatie is met zorg samengesteld. Voor de juistheid ervan kan door ons geen aansprakelijkheid worden aanvaard, noch aan de vermelde gegevens enig recht worden ontleend. Vermelding van vloer- en overige oppervlakten zijn slechts indicatief en kunnen in werkelijkheid afwijken. Nadrukkelijk is vermeld dat deze informatieverstrekking niet als aanbieding of offerte mag worden beschouwd.
OBJECTOMSCHRIJVING
De winkelruimte heeft een oppervlakte van ca. 240,59 m² v.v.o. en is verdeeld over de begane grond (ca. 131,23 m² v.v.o.) en eerste verdieping (ca. 109,36 m² v.v.o.). In overleg is het eventueel mogelijk om uitsluitend de begane grond beschikbaar te stellen voor verhuur.
De entree bevindt zich centraal in de voorgevel met aan weerszijden grote raampartijen. Door de hoeveelheid raampartijen en de hoekligging, beschikt de winkelruimte over veel natuurlijk lichtinval. Het pand is onlangs geheel verduurzaamd en in representatieve staat. Op dit moment is de ruimte voorzien van zowel een trap als lift waarmee de eerste verdieping kan worden bereikt, verder is het opleverniveau casco.
Het gehuurde mag uitsluitend worden gebruikt als winkelruimte in de zin van artikel 7:290 BW. Daarnaast is het gehuurde onderworpen aan alle regels uit Handboek Huisstijl Passage.
OMGEVINGSFACTOREN
In de oude Passage, gelegen op nummer 52, bevindt zich deze unieke winkelruimte met zeer breed front. De winkelruimte is gelegen op de hoek, naast Nespresso. De ruimte maakt deel uit van De Passage, een iconisch winkelcentrum met een rijke geschiedenis. Het oude gedeelte van de Passage werd gebouwd tussen 1882 en 1885 en officieel geopend op 4 mei 1885. De neorenaissance architectuur met arcades, glazen koepels, loopbruggen en bewerkte gevels is niet alleen visueel aantrekkelijk, maar ook aangemerkt als rijksmonument vanwege zijn culturele en historische waarde.
De oude Passage kent een goede mix van retailers, zowel in de food als non-food sector. Bekende merken zoals Ray-ban, Sam Friday, Simon Lévelt en de Apple Store bevinden zich in het oude gedeelte van de Passage. Deze unieke mix en het feit dat de passage een rijksmonument is, trekt een breed publiek. Van de lokale bezoeker tot de toerist, het is altijd gezellig druk in de Passage.
METRAGE
De totale oppervlakte bedraagt ca. 240,59 m² v.v.o. (conform NEN 2580), als volgt verdeeld:
- Begane grond: ca. 131,23 m² v.v.o.;
- Eerste verdieping: ca. 109,36 m² v.v.o..
OPLEVERINGSNIVEAU
Het object wordt leeg en bezemschoon opgeleverd met onder andere de volgende voorzieningen:
- Breed front;
- Representatieve entree;
- Goederenlift.
Doch het object wordt uitsluitend casco verhuurd.
BESTEMMINGSPLAN
'St. Jacobskerk e.o.’ vastgesteld d.d. 17-10-2013
Het object valt onder bestemmingscategorie 'Gemengd-1', waarbij de winkelruimte bedoeld is voor detailhandel. Voor het volledige bestemmingsplan kunt u terecht op: omgevingswet.overheid.nl
ENERGIELABEL
Het object beschikt over energielabel A+.
Het energielabel is geldig tot 11-04-2034.
BEREIKBAARHEID
De centrale ligging in Den Haag zorgt voor uitstekende bereikbaarheid, zowel met het openbaar vervoer als met de auto. Diverse parkeergarages bevinden zich op loopafstand. Daarnaast bevinden zich een aantal tram- en bushalten op loopafstand van de winkelruimte, waaronder tramhalte Gravenstraat, Spui en Den Haag Centrum.
PARKEREN
Het pand beschikt niet over eigen parkeermogelijkheden. In directe omgeving zijn diverse parkeergarages eenvoudig bereikbaar, waaronder de City parking, garage Noordeinde en parkeergarage Grote Markt.
HUURPRIJS
€ 130.000,- per jaar te vermeerderen met BTW.
SERVICEKOSTEN
Huurder dient zelf zorg te dragen voor aansluiting en betaling van alle nutsvoorzieningen.
De servicekosten bedragen op voorschotbasis € 9.200,- per jaar te vermeerderen met BTW. Hiervoor worden de navolgende diensten geleverd:
- Schoonmaak van gemeenschappelijke ruimten, glasbewassing, graffitiverwijdering;
- Beveiligingssysteem en/of (nacht)bewaking;
- Ongediertebestrijding;
- Onderhoud, herstel en vernieuwing inzake van het gebouw of complex deeluitmakende voorzieningen, waaronder onder meer (rol)trappen, liften, rolbanen, (automatische) deuren;
- Groenvoorzieningen; straatmeubilair en andere inrichting van de gemeenschappelijke ruimten, kunstobjecten, wegwijzing, verlichting, glasbewassing installaties; technische installaties; airco/koeling, verwarmingsinstallaties,
intercom- en omroepinstallaties, parkeervoorzieningen;
- Rioolrechten, baatbelasting, en overige belastingen het gehuurde betreffende;
- Kosten van (technisch) beheer en management van het gebouw of complex, waaronder begrepen;
- Kosten van huismeester/conciërge en ander personeel dat is belast met het dagelijks onderhoud en management van het gebouw of complex;
- Administratiekosten van 5% over de leveringen en diensten.
PROMOTIEKOSTEN
De promotiekosten bedragen € 2.850,- per jaar te vermeerderen met BTW.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaren + 5 (vijf) optiejaren.
OPZEGTERMIJN
12 (twaalf) maanden.
AANVAARDING
In overleg.
HUURBETALING
Per maand vooruit.
HUURPRIJSAANPASSING
Jaarlijks, voor het eerst 1 jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de Consumentenprijsindex (CPI), Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
BTW
Verhuurder wenst te opteren voor BTW belaste verhuur. Indien huurder niet voldoet aan de criteria, zal er een nader overeen te komen percentage ter compensatie van de gederfde BTW worden vastgesteld.
ZEKERHEIDSSTELLING
Bankgarantie/waarborgsom ter grootte van een bruto betalingsverplichting van minimaal 3 (drie) maanden (huur, servicekosten en BTW), afhankelijk van de financiële gegoedheid van de huurder.
HUUROVEREENKOMST
De huurovereenkomst zal worden opgesteld conform de door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in 2012 vastgestelde ROZ model Huurovereenkomst Winkelruimte met aanvullende bepalingen van verhuurder met aanvullende bepalingen verhuurder.
+++
Bovenstaande objectinformatie is met zorg samengesteld. Voor de juistheid ervan kan door ons geen aansprakelijkheid worden aanvaard, noch aan de vermelde gegevens enig recht worden ontleend. Vermelding van vloer- en overige oppervlakten zijn slechts indicatief en kunnen in werkelijkheid afwijken. Nadrukkelijk is vermeld dat deze informatieverstrekking niet als aanbieding of offerte mag worden beschouwd.
Kaart
Kaart laden...
Kadastrale grens
Bebouwing
Reistijd
Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.