Stadhuisplein 165 5038 TC Tilburg

€ 30.000 /jr

Omschrijving

ALGEMEEN
Welkom aan het bruisende hart van Tilburg: Stadsforum Tilburg op het levendige Stadhuisplein! Deze unieke locatie biedt u de perfecte plek om uw winkel of kantoor te vestigen. Met een prestigieuze ligging aan het Stadhuisplein, naast de Stadswinkel, omringd door een mix van winkels, kantoren en horeca, is dit dé plek waar bedrijvigheid en klantcontact hand in hand gaan.
Stadsforum Tilburg biedt u een moderne en representatieve ruimte, ideaal voor een kantoor-balie of een winkel die wil profiteren van de dagelijkse stroom van duizenden voorbijgangers. Met uitstekende bereikbaarheid, zowel per auto als met het openbaar vervoer, zorgt u ervoor dat uw klanten u moeiteloos kunnen vinden. De grote ramen (tientallen meters frontbreedte) en de open uitstraling trekken meteen de aandacht van de vele bezoekers die dit plein dagelijks passeren.
Of u nu een opkomende ondernemer bent of een gevestigde naam die op zoek is naar uitbreiding, deze locatie biedt u een platform voor succes. Forum Tilburg biedt niet alleen een dynamische werkomgeving, maar ook de charme van een stad vol energie en ambitie. Grijp deze kans om uw onderneming te laten bloeien op een van de meest prominente locaties van Tilburg!

DOELGROEP
detailhandel en (zakelijke) dienstverlening

OPPERVLAKTEN
Stadhuisplein 165 ca. 91m² VVO;
Stadhuisplein 164 ca. 88m² VVO.

PARKEREN
Het gebouw is gelegen tussen twee gemeentelijke openbare parkeergarages, Emmapassage (50 meter) en Koningsplein (20 meter) met meer dan voldoende (betaalde- parkeergelegenheid.

VOORZIENINGEN
De units worden casco met een aansluiting op de energievoorzieningen tot aan de meterkast opgeleverd.
De eigenaar heeft de mogelijkheid om aan de Zuidzijde van de units een deel uit te bouwen waarbij het vloeroppervlak vergroot kan worden.

BESTEMMING
Vanaf 1 januari 2024 is de omgevingswet van toepassing. De Omgevingswet bundelt wetten en regelingen over ondermeer ruimte, wonen, infrastructuur, milieu, natuur en water.
De Omgevingswet staat voor een goede balans tussen het benutten en beschermen van de fysieke leefomgeving. 'Ruimte voor ontwikkeling, waarborgen voor kwaliteit' is het motto. Elke gemeente kent van 1-1-2024 één omgevingsplan.

Het tijdelijke deel van het omgevingsplan dat op het moment van inwerkingtreding van de Omgevingswet van rechtswege ontstaat, voldoet nog niet (volledig) aan de Omgevingswet. Gemeenten krijgen daarom tot 1 januari 2032 de tijd om alle regels uit het tijdelijke deel van het omgevingsplan en andere regels over de fysieke leefomgeving om te zetten naar een nieuw omgevingsplan dat voldoet aan alle eisen van de Omgevingswet.

Op de onderhavige locatie is het bestemmingsplan “binnenstad 2010” vigerend. Binnen dit bestemmingsplan heeft de onderhavige locatie de bestemming Centrum-Binnenstad.
Binnen deze bestemming is het gebruik als bijvoorbeeld detailhandel of kantoor toegestaan
Op grond van het overgangsrecht blijft de Wet ruimtelijke ordening van toepassing op bestemmingsplannen waarvan vóór 1 januari 2024 een ontwerp ter inzage is gelegd. Als deze bestemmingsplannen eenmaal zijn vastgesteld en onherroepelijk zijn, dan worden zij onderdeel van het omgevingsplan. Wel zal dit na 1 januari 2024 vastgestelde ‘oude’ bestemmingsplan ook uiterlijk op 1 januari 2032 moeten zijn omgezet naar een Omgevingswet-proof onderdeel van het omgevingsplan.

HUURPRIJS
Stadhuisplein 164 | 27.500,= ex BTW per jaar
Stadhuisplein 165 | 30.000,= ex BTW per jaar

HUURBETALING
Per maand vooruit

INDEXERING
Jaarlijkse indexering voor het eerst één jaar na huuringangsdatum op basis van de Consumenten Prijs index reeks “alle huishoudens” samengesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek CBS (2015=100).

OPLEVERDATUM
in overleg

HUURPERIODE
5 (vijf) of 10 (jaar) met verlengingsmogelijkheid van telkens 5 haar

OVEREENKOMST
Volgens het model van de Raad voor Onroerende Zaken ROZ model 2022, winkelruimte en andere
bedrijfsruimte ex artikel 7:290 BW) met de bijbehorende algemene bepalingen en nodige aanvullingen.

ZEKERHEIDSTELLING
Tot zekerheid van nakoming van de verplichtingen uit deze overeenkomst dient een bankgarantie gesteld te worden conform het ROZ-model (of een waarborgsom) ter grootte van een betalingsverplichting van drie maanden (inclusief BTW).

SERVICEKOSTEN
De meters voor de nutsvoorzieningen worden rechtstreeks op naam gesteld van de huurders
OMZETBELASTING
Indien huurder minder dan voor 90% BTW belaste prestaties verricht en derhalve niet aan het 90% criterium voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van een van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Als dit feit zich voordoet zal de overeengekomen kale huurprijs exclusief BTW, zodanig worden verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.

COLLEGIALE VERHUUR
Deze verhuur geschied in collegiale samenwerking tussen de bedrijfsmakelaars Klotz Bedrijfshuisvesting en Bresson van Kempen Bedrijfshuisvesting. Wilt u meer informatie of wilt u overgaan tot een bezichtiging? Bel of mail dan met een van de bedrijfsmakelaars:
Klotz Bedrijfshuisvesting, 013-8200100
en
Bresson Van Kempen Bedrijfshuisvesting, 013-5400755

VOORBEHOUD
Een en ander geschiedt onder aanvaarding en uitdrukkelijk voorbehoud goedkeuring eigenaar.

Kenmerken

Overdracht

Huurprijs
€ 30.000 per jaar
Servicekosten
Geen servicekosten bekend
Aangeboden sinds
Status
Beschikbaar
Aanvaarding
In overleg

Bouw

Hoofdfunctie
Kantoor
Mogelijke functie(s)
Winkelruimte
Soort bouw
Bestaande bouw
Bouwjaar
1974

Oppervlakten

Oppervlakte
91 m²
Verkoopvloeroppervlakte
91 m²

Indeling

Aantal bouwlagen
1 bouwlaag

Energie

Energielabel
Niet beschikbaar

Omgeving

Ligging
Stadscentrum/dorpskern

Kaart

Kaart laden...

Kadastrale grens Bebouwing

Reistijd

Krijg inzicht in de bereikbaarheid van dit object vanuit bijvoorbeeld een openbaar vervoer station of vanuit een adres.