Proostwetering 1-B 3543 AB Utrecht

Huurprijs op aanvraag

Omschrijving

THE WALL

- The Wall is het rood opvallende gebouw gelegen langs de A2 op bedrijventerrein De Wetering in Utrecht, tegen Leidsche Rijn aan.

- The Wall is goed bereikbaar middels de A2, afslag 7.

- The Wall is een retail- en leisure centrum met alles op het gebied van elektronica, sport, speelgoed en entertainment.

- De volgende retailers, leisure en horeca partijen hebben zich reeds gevestigd in The Wall: Amac, Pets Place Boerenbond, DAKA, Decathlon, Maxaro, Mantel Fietsen, MediaMarkt, ToyChamp, McDonald’s. Doppio, Food Explore, Climb-in, Jump-in, Kids-in en Official F1 Racing Centre.

- In het verzorgingsgebied in een straal van 25 autominuten wonen circa 1,5 miljoen inwoners.

- 1.200 parkeerplaatsen op het parkeerdek en de eerste twee uur gratis parkeren.

- 7 dagen per week geopend.

FACTS & FIGURES

- bijna 3 miljoen bezoekers per jaar.

- 146 miljoen autopassanten per jaar.

- 360.000 inwoners in Utrecht en ca. 100.000 inwoners in Utrecht Leidsche Rijn.

- 40.000 mensen werkzaam op bedrijventerrein De Wetering.

- 1.467.000 inwoners in een straal van 25 autominuten.

- 11.160.000 inwoners in een straal van 60 autominuten.

- 14.590.000 inwoners in een straal van 90 autominuten

Beschikbare ruimte(s):

- Hertogswetering 169-A - unit 084: Totaal circa 967 m2 op de begane grond.
- Proostwetering 5 - unit 2b*: Totaal circa 1.250 m2 op de eerste verdieping.
- Proostwetering 5 - unit 2c*: Totaal circa 1.495 m2 op de eerste verdieping

*Deelverhuur mogelijk vanaf 967 m2 (alleen leisure - retail minimaal 2.000 m2) en gezamenlijk te huur totaal max. ca. 2.745 m2

Huuringangsdatum
In overleg.

Huurprijs
€ 120,- per m2 per jaar (excl. BTW, service en promotiekosten)

Huurtermijn
10 jaar te verlengen met telkens 5 jaar.

Huurbetaling
Per maand vooruit.

Service- en energiekosten
- Servicekosten € 30,00 per m² per jaar te vermeerderen met van overheidswege toegestane BTW;

De leveringen en diensten hebben betrekking op de algemene ruimten en bestaan uit:

- Elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht voor de installaties en de verlichting van de gemeenschappelijke ruimten;
- Waterverbruik inclusief vastrecht algemeen gebruik;
- Onderhoud en periodieke controle van de installaties, roltrappen, rolhekken, overheaddeuren, tourniquets, deurautomaten. speedgates, sanitaire voorzieningen, parkeerautomaten en –systemen en bewegwijzering.
- Schoonmaakkosten van de gemeenschappelijke ruimten, liften, beglazing buitenzijde en gemeenschappelijke ruimten, zonwering, terrassen, parkeerkelder en/of terrein, graffiti-verwijdering;
- Onderhoud groenvoorzieningen;
- Verzorging huisvuil openbaar gebied, inclusief containerhuur ten behoeve van huisvuilopslag openbaar gebied;
- Assurantiepremie buitenbeglazing;
- Nachtveiligheidsdienst, bewaking;
- Portier/huismeester;
- Toezicht en beheer;
- Telefoon in liften/cai;
- Muziekinstallatie, auteursrechten;
- Overige werkzaamheden, voorzieningen en/of diensten (en het toezicht daarop), die redelijkerwijs in het belang van de huurders zijn;
- Gemeentelijke-/ overheidsheffingen welke van toepassing zijn op het gebruik door huurder, maar gefactureerd aan verhuurder (gebruikersdeel)
- Het geen verhuurder op enig moment in alle redelijkheid in het belang van het winkelcentrum nodig acht;
5% administratiekosten over de vermelde leveringen en diensten.

Promotiekosten
€ 3,50 per m2 per jaar (exclusief BTW), waarbij de volgende promotieactiviteiten worden uitgevoerd:

- Merkbeleving voor The Wall creëren, dit d.m.v. o.a. een consistente communicatie te voeren, met als centrale boodschap: ‘We don’t do small’. Alles in en aan The Wall is groot(s)!
- Online zichtbaarheid vergroten door de website continu te optimaliseren (SEO, SEA). Er wordt gezorgd voor optimale vindbaarheid en aanwezigheid, zodat consumenten (brede regio, maar ook landelijk) regelmatig in contact komen met The Wall.

- Community bouwen via social media. Er wordt relevante, opvallende content (foto, video) op o.a. Facebook en Instagram gemaakt en acties i.s.m. de huurders die leiden tot een (herhalings)bezoek gemaakt.

- Offline zichtbaarheid: o.a. d.m.v. advertenties en uitingen in de regionale media.

- PR: Positief nieuws in de vorm van persberichten en artikelen in de media.

- Events: een aantal keer per jaar (bijvoorbeeld met kerst) worden er event georganiseerd om de doelgroep te trekken en te vermaken. Hier worden altijd de huurders bij betrokken.

- Sfeer en centrumcommunicatie: feestverlichting, posters, signing, wayfinding.

Indexering
Jaarlijks volgens consumenten- prijsindex (CPI), reeks CPI alle huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het CBS, voor het eerst één jaar na ingangsdatum huurovereenkomst.

Huurovereenkomst
De huurovereenkomst wordt opgemaakt conform het huurovereenkomstmodel van verhuurder.

Opleveringsniveau
In huidige staat. Partijen gaan uit van een “casco” verhuur.

Zekerheidsstelling
Bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een betalingsverplichting van drie maanden huur inclusief BTW en service- en promotiekosten.

Opzegtermijn
Twaalf maanden voor expiratiedatum per aangetekend schrijven.

Bestemming
Huurder dient te voldoen aan de eisen die de gemeente op basis van het vigerend bestemmingsplan en het vrijstellingsbesluit stelt, inhoudende volumineuze detailhandel (PDV op het gebied van woninginrichting). Huurder zal het gehuurde gebruiken voor volumineuze detailhandel.

Bijzonderheden
- Voorbehoud definitieve goedkeuring eigenaar;
- Overige voorwaarden en condities nader overeen te komen.

Kenmerken

Overdracht

Huurprijs
Huurprijs op aanvraag
Aangeboden sinds
Status
Beschikbaar
Aanvaarding
In overleg

Bouw

Hoofdfunctie
Winkel met showroom
Soort bouw
Bestaande bouw
Bouwjaar
2009

Oppervlakten

Oppervlakte
3.712 m² (in units vanaf 1.000 m²)
Verkoopvloeroppervlakte
3.712 m²
Breedte gevel
30 m

Indeling

Aantal bouwlagen
3 bouwlagen

Energie

Energielabel
Niet beschikbaar

Omgeving

Ligging
Meubelboulevard, overdekt winkelcentrum en perifere detailhandelsvestigingen
Bijdrage winkeliersvereniging
Nee
Welstandsklasse
B1